D1 je nová dálnice, tvrdil Babiš. Znovu prohlásil, že za Ťoka se stavělo nejvíc
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Premiér Andrej Babiš se i v nedělním diskuzním pořadu Otázky Václava Moravce držel své verze, když prohlašoval, že nejvíce kilometrů dálnic se zprovoznilo za Dana Ťoka (ANO) v čele ministerstva dopravy. „Nikdy se tolik nestavilo jako za nás,“ tvrdil v reakci na kritiku, že za loňský rok se otevřely jen necelé 4 kilometry dálnic. Za kalamitní situaci a zdánlivě nekonečné kolony na dálnici D1 se omluvil s tím, že se šéfa resortu bude ptát na podrobnosti.
Diskuzi také lemoval neustálý střet moderátora Václava Moravce s předsedou vlády, který neodpovídal na otázky a vyslovil řadu bizarních prohlášení.
„Pan ministr Ťok nechápe, že musí svoji práci prodat mediálně,“ nechal se slyšet Babiš. Stále však opakoval, že se nikdy v historii dopravní infrastruktura nebudovala tak rychle jako za úřadování jeho kabinetu. Průměrná doba stavby dálnice je podle premiéra 13 let. Přispěl také se zvláštním vyjádřením, že dálnice D1 je nová dálnice. „Ona se neopravuje, ona se staví nově,“ argumentoval v odpovědi na otázku.
A. Babiš:„Nejvíc se toho zprovoznilo za Ťoka.“
Moderátor: „Protože do toho počítáte D1...“
A. Babiš: „To je nová dálnice!“
Moderátor: „D1 je nová dálnice?!“
A. Babiš: „Ona se neopravuje, ona se staví nově.“
Ministra Ťoka nicméně Andrej Babiš zkritizoval za předvánoční i lednový rozklad na D1 na Vysočině a dlouhé kolony. Ministr se totiž nechal slyšet, že neočekávali sněžení v půlce prosince, když hovořil o firmě, která měla na rekonstruovaném úseku páteřní dálnice v daném úseku problémy s plněním termínů. „Měli to prodlouženo do 16. prosince, doufali jsme, že kalamitní sníh nepřijde, bohužel přišel,“ odůvodňoval ministr.
„To je specifický problém, který nezvládli. Já mám zítra (v pondělí – poznámka redakce) s nimi sezení a budu chtít vidět, jak se to soutěžilo, když zjistili, že ta firma vlastně nefunguje, proč ji dřív nevyměnili, proč v té smlouvě nemají někoho, kdo je v pořadí. On tvrdí, že tenkrát to ten zákon neumožňoval, Dostálová (ANO) tvrdí, že ten zákon to dnes umožňuje,“ míní premiér premiér. Za komplikace se Babiš v pořadu řidičům omluvil.
Hádka o pravdivost dat
Mezi šéfem ANO a moderátorem došlo ke při o správnost dat, jimiž obě strany argumentovaly. Andrej Babiš se při referování o údajném úspěchu Dana Ťoka oháněl daty Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), zatímco Václav Moravec se opíral o statistiku Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ) s tím, že státní ŘSD pro něj není dostatečnou autoritou, když nedokáže zajistit průjezdnou D1.
„Nemáte dobrá čísla, já mám dobrá čísla, já mám ty grafy. Není možné, aby premiér české vlády dostával špatné podklady,“ řekl Babiš moderátorovi. Podle něj lidi nezajímá, že ŘSD je státní podnik. „Já myslím, že je pro lidi důležitější, že se staví dálnice, že se staví silnice, obchvaty,“ uvedl. Naopak NKÚ pro něj není nezávislá instituce, dodal. Řekl však, že se na rozpor ve dvou různých statistikách podívá.