nákupy CMI

Nová strategie. Křetínského CMI koupila čtyřprocentní podíl v ProSiebenSat.1

nákupy CMI
Nová strategie. Křetínského CMI koupila čtyřprocentní podíl v ProSiebenSat.1

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Skupina Czech Media Invest (CMI), kterou spoluvlastní český podnikatel Daniel Křetínský, koupila podíl zhruba 4,07 procenta v německé televizní a rozhlasové společnosti ProSiebenSat.1 Media. Oznámila to v pátek CMI. Dodala, že jde o první krok v nové strategii, která spočívá v nákupu minoritních akciových podílů v evropských mediálních společnostech.

"Tato investice pro CMI přináší i prvek diverzifikace, kdy po výraznějších investicích do oblasti tisku, včetně digitálních aktiv, a vstupu na trh rádií, investuje také do oblasti lineární celoplošné televize, která je spolu s internetem dominantním formátem na reklamním trhu," uvedla CMI.

Křetínskému patří v CMI poloviční podíl. Dalšími spolumajiteli jsou Patrik Tkáč se 40 procenty a Roman Korbačka s deseti procenty. Křetínský a Tkáč letos podnikli prostřednictvím své investiční skupiny EP Global Commerce (EPGC) neúspěšný pokus o převzetí německé obchodní firmy Metro.

CMI vydává v ČR čtyři deníky a několik desítek časopisů. Je rovněž vlastníkem rozhlasových stanic v ČR a v Rumunsku. Od loňska je skupina CMI také majitelem několika francouzských tiskových periodik, koupila i podíl v prestižním deníku Le Monde.

"Vítáme každého investora a považujeme to za potvrzení své strategie," uvedla společnost ProSiebenSat.1 ve vyjádření pro agenturu Reuters. Firma se nyní snaží rozšířit své aktivity v oblasti e-commerce, aby kompenzovala slabé reklamní příjmy z televizních aktivit.

"Jsme přesvědčeni, že silné lineární evropské televize, které jsou správně schopny reagovat na vývoj vnějšího prostředí, mají dobrý ekonomický potenciál i do budoucna, a nesdílíme skeptičtější pohled většiny trhu, který se projevil poklesem tržních hodnot řady evropských televizí,“ uvedl Branislav Miškovič, člen představenstva a finanční ředitel skupiny CMI. "Pokud jde o oblast e-commerce, nepovažujeme ji za zcela nezbytnou součást aktiv lineárních televizí, nicméně z pohledu ProSieben se vybudováním tohoto pilíře podařilo vytvořit významnou hodnotu, ze které bude společnost v následujících letech benefitovat," dodal.

,