„Číslo na Petra mám.“ ODS se směje plakátům hnutí ANO
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
S blížícími se volbami politická hnutí v kampaních přitvrzují. Hnutí ANO vsadilo na charismatického předsedu strany Andreje Babiše s telefonem v ruce, v pražské kampani se objevil na billboardu po boku kandidáta na primátora Petra Stuchlíka se sloganem „Petr má číslo na můj mobil.“ Občanská demokratická strana (ODS) se rozhodla kampaň hnutí ANO parodovat.
Kampaň ANO do komunálních voleb se sloganem „Prahu řešíme přímo a hned – Petr má číslo na můj mobil“ (variace na billboard se objevila například i v Ostravě nebo Jihlavě) vyvolala ohlasy na sociálních sítích. Podle kritiků heslo působí jako by kandidáti ANO nebyli schopni řešit problémy bez předsedy strany. Právě na tuhle narážku reaguje plakát ODS.
Slogan hnutí ANO občanští demokraté parafrázovali: „Číslo na Petra mám, ale problémy Děčína si vyřešíme sami!“ stojí na plakátě, kde je vedle lídra místní kandidátky Tomáše Brčáka předseda ODS Petr Fiala, podobně jako je předseda ANO na původních plakátech svého hnutí.
Ačkoliv jde o satiru, podle Brčáka odpovídá plakát i na vyprázdněnost volebních hesel. „Nám připadalo komické, že by měl primátor města být řízený předsedou ANO. Tady se hrozně zaměňuje komunální a celostátní kampaň a ty strany, které nemají žádný program, mezi něž ANO samozřejmě patří, tak mají obecné plakáty tohoto typu. Nám to připadalo úsměvné. Tohle nás spontánně napadlo jako reakce vůči tomu,“ řekl pro Echo24.cz Tomáš Brčák.
Na našich kandidátkách jsou dospělí, rozumní a kompetentní lidé, kteří nemusí volat “šéfovi“ a žádat ho o svolení. Umí si totiž poradit sami;-). https://t.co/B5pobHAAXx
— Petr Fiala (@P_Fiala) 5. září 2018
Podle Brčáka je nápad i realizace prací děčínského týmu, jeho vydání ovšem konzultovali s vedením ODS. „Mysleli jsme to vysloveně jako politickou satiru. Udělat si sami ze sebe srandu,“ řekl pro Echo24.cz Tomáš Brčák. Plakát se objevil na sociálních sítích ODS Děčín jako doplněk oficiálních volebních materiálů. Podle Brčáka se možná vytiskne i na menší letáčky, ale mezi hlavní propagaci ho zařadit neplánují.