KDO DĚLÁ MARKETING PRO PAVLA

Petr Pavel má za zády stratéga, který byl spojen s proruským pučem

KDO DĚLÁ MARKETING PRO PAVLA
Petr Pavel má za zády stratéga, který byl spojen s proruským pučem

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Kandidát na prezidenta Petr Pavel spolupracuje se slovenským marketingovým expertem Michalem Repou, který dělal úspěšnou kampaň i pro slovenskou prezidentku Zuzanu Čaputovou nebo bratislavského primátora Matúše Valla. Ti s ním ale v roce 2019 ukončili spolupráci poté, co jeho agentura začala být spojována s proruským pučem v Černé Hoře.

Slovenský expert na marketing a komunikaci Michal Repa, který je nyní součástí týmu kandidáta na prezidenta České republiky Petra Pavla, má za sebou řadu úspěšných kampaní. V posledních letech se angažoval například v rámci kampaně současné slovenské prezidentky Zuzany Čaputové nebo primátora Bratislavy Matúše Valla.

Donedávna byl také oficiálně seniorním konzultantem agentury Shaviv Strategy and Campaigns, v jejímž čele stojí světově izraelský odborník na politický marketing Aron Shaviv. Tým Petra Pavla s ním ale podle svého vyjádření spolupracuje jako s konzultantem na volné noze. S izraelskou agenturou Repa už prý nijak nespolupracuje.

Slovenská prezidentka Čaputová a její strana Progresivné Slovensko, za níž kandidoval i současný bratislavský primátor Vallo, s Repou i Shavivem ukončili spolupráci na podzim 2019, a to poté, co začala být agentura spojována s pokusem o státní převrat v Černé Hoře v roce 2016, do nějž měly být zapleteny i ruské tajné služby. Shaviva kvůli tomu vyšetřoval i Interpol. Oficiálním důvodem ukončení spolupráce ale měla být „změna strategie kampaně“.

Deník N napsal, že Shaviv měl podle vyšetřovatelů sehrát v pokusu o převrat výraznou roli. Stopy tehdy vedly i do Prahy. Server napsal, že z firmy Sofbiz, vlastněné Rusy, se sídlem na Václavském náměstí odcestovalo asi 40 milionů korun, které skončily na účtech Shavivovy firmy na Kypru a z peněz měly být později financovány důležité postavy zapojené do převratu, včetně bývalého agenta CIA Josepha Assada.

Pavel má na kampaň nejvíc peněz

Pavlova kampaň klade důraz na především na jeho vojenskou minulost a působení ve vedení Severoatlantické aliance. V letech 2012 až 2015 byl náčelníkem Generálního štábu Armády České republiky a později působil také ve funkci vojenského výboru NATO. Úskalím jeho kampaně se může stát jeho minulost za komunistického režimu a skutečnost, že tehdy sloužil u špionů.

Ze všech kandidátů, kteří kandidaturu už potvrdili, má Pavel na kampaň nejvíc peněz. Kromě drobných dárců za ním stojí i velcí sponzoři z byznysu. K letošnímu 19. září přišlo na jeho transparentní účet přes 8,9 milionu korun, z toho 5 milionů už bylo utraceno. Jeden milion mu poslal třeba internetový podnikatel Martin Hájek, stejnou částkou na kampaň přispěl také finančník Libor Winkler nebo Dušan Šenkypl a Jan Barta.

Výrazně roste podpora Nerudové

Z aktuálního volebního modelu agentury Median vyplývá, že v prvním kole prezidentských voleb by vyhrál bývalý premiér Andrej Babiš (23,5 %), ale jeho podpora od minulého průzkumu mírně klesla. Druhý by skončil generál Petr Pavel (22 %) a třetí ekonomka Danuše Nerudová (11,5 %), jejíž podpora meziměsíčně výrazně vzrostla. V druhém kole by zvítězil Pavel. Median ale připomíná, že více než pětina respondentů si není jistá, koho a zda by v druhém kole volila.

Agentura si všímá toho, že od červencového modelu výrazně vzrostla podpora bývalé rektorky Mendelovy univerzity Nerudové. Nyní by jí dalo hlas 11,5 procenta lidí, o čtyři procentní body více než před měsícem. V modelu následuje se 7,5 procenta odborový předák Josef Středula a shodně se 6,5 procenta senátoři Marek Hilšer a Pavel Fischer.

 

Jakub Fujáček

19. září 2022