Útoky na personál DB

Německý vlakový personál čelí mnoha stovkám útoků ročně. Cestující frustrují častá zpoždění

Útoky na personál DB
Německý vlakový personál čelí mnoha stovkám útoků ročně. Cestující frustrují častá zpoždění

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Vlakový personál v německých vlacích se potýká s rostoucí fyzickou agresí části cestujících. Ti jsou mnohdy frustrovaní z velkých zpoždění tamních vlakových dopravců. Informuje o tom Zeit Online. Největší německý vlakový dopravce Deutsche Bahn (DB) zaregistroval za 10 měsíců roku 2018 již 1 981 násilných útoků na železniční personál. Tato čísla navíc rok od roku vzrůstají. 

Zatímco ještě za rok 2015 zaznamenala společnost 1 876 zraněných, o rok později to už bylo přes dva tisíce (2 234), přičemž v roce 2017 čelili zaměstnanci DB dokonce 2 550 útokům. 

Vlakový personál musí vzdorovat zejména hněvu cestujících. Ti si čím dál častěji stěžují na velká zpoždění vlaků a špatnou informování ze strany přepravce. „Nemálo kolegů si myslí, že už se to nikdy nezlepší. Spousta z nich ztratila naději,“ řekl šéf železničních odborů EVG Alexander Kirchner.

V listopadu dojelo v Německu včas pouze 70,4 procent vlaků. „Jen 70 procent včas – to byla v minulosti výjimka, nyní je to ale téměř pravidlo,“ zlobí se Kirchner. Problémem na německé železnici je zejména nedostatečná kapacita dopravních cest, vlaků, ale i personálu.

V Německu jsou vlaky přesné, pokud dojedou do cílové stanice se zpožděním do šesti minut včetně. V České republice se pak za přesné vlaky pokládají ty, které přijedou do konečné zastávky se zpožděním maximálně pět minut. Například v týdnu od 10. do 17. prosince 2018 přijelo v České republice do cílové stanice se zpožděním do pěti minut 89 %, uvádí železniční dispečer Českých drah na Twitteru.

„Odpovědnost nesou politici,“ brání se dráhy

Podle šéfa DB nesou za současný nevyhovující stav odpovědnost zejména politici spolkové vlády. „Také politika je odpovědná za dezolátní stav, který teď máme. Spolková vláda už mnoho let potřebné nezbytné prostředky na nezbytnou modernizaci infrastruktury,“ říká šéf německých drah Richard Lutz.

V zatím posledních volbách druhá nejsilnější strana německá strana, Zelení (Die Grünen), viní ze současného špatného stavu Křesťanskosociální unii (CSU), která má už od roku 2009 spolkového ministra dopravy. „Nestačí jen pověřit DB strukturální reformou a jinak nechat vše při starém,“ kritizuje ministra dopravy Andrease Scheuera (CSU) opoziční Matthias Gastel (Grünen).

Andreas Scheuer říká, že Německo potřebuje železnici pro občany, která bude dělat čest svému jménu. „Chceme být přesnější a nabídnout lepší služby,“ dodal spolkový šéf resortu dopravy.

drbred

22. prosince 2018