Amazon schytává kritiku ze všech stran kvůli novým obalům
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Obrovský krok zpět v boji za ochranu životního prostředí. Tak označují zahraniční média zavedení nových obalů balíčků e-shopového giganta Amazon. Ve Velké Británii totiž materiál, který používá firma nejbohatšího muže planety, Jeffa Bezose, nejde recyklovat.
Zatímco některé velké obchodní řetězce se postupně zbavují jednorázových plastových tašek a restaurace čím dál častěji používají papírová nebo kovová brčka, Amazon dál posílá i ty nejmenší balíky obalené v plastu.
Internetový obchod ročně odešle mezi čtyřmi a pěti miliardami balíků. Už v únoru informoval americký deník The Washington Post o tom, že obaly od těchto zásilek ucpává recyklační centra v USA. Lidé je totiž recyklovali nevhodně. Zřejmě totiž neexistuje správný způsob, jak některé z obalů recyklovat. V pondělí Jeff Bezos podepsal rozhodnutí, v němž se Amazon zavazuje k přijetí kroků k ochraně a zachování životního prostředí. Přidal se tak k 180 dalším společnostem, které se rozhodly opustit tradiční model, v němž jde firmám především o zisk. Krok by měl nejen zajistit lepší podmínky zaměstnancům či zákazníkům, ale právě i větší péči o životní prostředí.
Mike Childs z organizace Přátelé země (Friends of The Earth) to však nepovažuje za dostatečné gesto. „Je neuvěřitelné, jak i přes obrovské pobouření veřejnosti nadále existují firmy, které k dodávání balíků využívají jednorázové plasty,“ uvedl podle serveru The Guardian. „Pokud chceme zastavit příliv plastů, musí obrovské firmy jako právě Amazon přijít na způsob, jak balíky balit do recyklovatelných materiálů,“ dodal.
Data britského ministerstva životního prostředí ukazují, že počet použitých jednorázových plastových tašek klesl od roku 2015 o 90 procent. Ministryně Theresa Villiersová uvedla, že lidé nyní chtějí, aby i firmy jako Amazon nastoupenou cestu s jednorázovými plasty opustily.
Amazon uvedl pro The Guardian, že jeho posláním je především „poskytovat lidem co nejlepší zákaznickou zkušenost“. „Spolupracujeme s výrobci po celém světě, abychom neustále zlepšovali design obalů a zaváděli nové, udržitelné obaly, které potěší zákazníky, eliminují plýtvání a zajistí, aby výrobky přicházely nedotčené a nepoškozené našim zákazníků,“ uvedla firma, která však dle svých slov naslouchá zpětné vazbě svých zákazníků.