Německé automobilky se bojí, že budou muset zastavit výrobu. Kvůli uzavření hranic s Českem
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Německý automobilový průmysl se obává, že zpřísněné kontroly, omezení vstupu do země a covidové testy, které od neděle probíhají na hranicích s Českem a Tyrolskem, budou mít za následek značné problémy s dodávkami a že továrny budou muset omezit nebo dokonce zastavit výrobu. Uvedl to podle ekonomického deníku Handelsblatt v neděli mluvčí německé Asociace automobilového průmyslu (VDA).
„Závody v Ingolstadtu, Regensburgu, Dingolfingu, Zwickau a Lipsku jsou zasaženy jako první,“ dodal mluvčí VDA. Automobilka BMW počítá s možným zastavením výroby. Automobilový průmysl požaduje, aby do doby, než budou na hranicích vybudovány dostatečné testovací kapacity, ale minimálně na další čtyři dny, se opustilo od komplikovaného testování na covid a alternativně umožnilo řidičům rychlé testování. Automobilový průmysl dává znát velkou nespokojenost se současnou situací.
„Rozumíme rázným opatřením, ale zavedení povinného testování pro řidiče kamionů nelze vůbec uskutečnit,“ uvedl pro deník Bild mluvčí VDA, který se obává zastavení dodávek pro německý automobilový průmysl.
„Mnoho dílů pro výrobu automobilů v německých továrnách je dodáváno z Rakouska a České republiky v přesný čas nebo v harmonogramu přímo na montážní linku. Pokud budou na hranicích dlouhé dopravní zácpy kvůli testovacím a registračním povinnostem, je pravděpodobné, že bude přetržen dodavatelský řetězec, následovaný krátce nato zastavením výroby v mnoha automobilových továrnách v Německu. Pokud nedojde k zásobování materiálem, první výrobní linky budou po několika hodinách nefunkční,“ uvádí se v prohlášení VDA.
Nicméně koncern Volkswagen zdůraznil, že v pondělí neočekává v Sasku žádná omezení. Stejně se podle deníku Merkur vyjádřil i Daimler, který nepředpokládá žádné nepříznivé dopady.