Jourová chce předvídat dezinformační kampaně. Potřebuje k tomu Google a Facebook
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Evropská unie by podle eurokomisařky Věry Jourové měla být schopná předvídat dezinformační kampaně a zabránit jejich šíření dříve, než se objeví. Bude k tomu potřebovat spolupráci s velkými internetovými platformami, mezi které patří například Facebook či Google. Jourová to řekla na konferenci o budoucnosti internetu v Praze.
Internet podle Jourové potřebuje smysluplnou regulaci, aby bylo možné čelit propagandě, která jej využívá jako nástroj. Evropa podle ní v současnosti čelí ruské propagandě při agresi Ruska na Ukrajinu a hlavním prostorem pro šíření dezinformací jsou právě velké internetové platformy. V době pandemie covidu-19 vedly podle českého ministra zahraničí Jana Lipavského on-line dezinformace každý den ke zbytečným úmrtím lidí.
Pro nacházení a blokování závadného dezinformačního obsahu by internetovým firmám mohl sloužit posílený kodex chování proti dezinformacím, se kterým přišla Evropská komise loni. Přijatý byl letos v červnu.
Podle místopředsedy vlády pro digitalizaci Ivana Bartoše (Piráti) určí nynější nastavení pravidel, jak bude internet fungovat za desítky let. A to by měla být role Deklarace o budoucnosti internetu, která byla přijatá na konci letošního dubna a ke které se připojilo již více než 60 zemí.
Podle ředitele oddělení Evropské komise pro regulaci komunikačních sítí Roberta Violy je internet úžasný stroj na vydělávání peněz. Ale s pohádkovým bohatstvím přichází také vážná odpovědnost, a proto podle něj EU přišla s balíčkem zákonů o digitálních službách.