KAMPAŇ MARKS AND SPENCER

Marks&Spencer vrhá do obchodů dámské spodní prádlo inspirované kultem George Floyda

KAMPAŇ MARKS AND SPENCER
Marks&Spencer vrhá do obchodů dámské spodní prádlo inspirované kultem George Floyda

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Jen několik dní poté co byla Georgi Floydovi odhalena první socha, se stal inspirací pro inovaci v nečekaném oboru. Největší britský výrobce spodního prádla a obchodní řetězec Marks&Spencer oznámil novou „inkluzivní“ sadu spodního prádla, kterou inspiroval právě George Floyd. Představuje v ní nové barvy oblečení podle kůže. Předešlá nabídka spodního prádla podle společnosti byla „nedůsledná“ a nereprezentovala všechna etnika. Píše například Daily Mail či Evening Standard.

Společnost Marks & Spencer, která prodává oblečení či potraviny i v České republice, před pár dny představila novou kolekci dámského spodního prádla. Na tom by nebylo nic zvláštního, ale společnosti novinky značí jako změnu v dosavadní nabídce. Při představování kolekce upozornila na motivaci ke změnám. V rámci „smělé a důležité“ kampaně „Není na tom nic neutrálního“ upozorňuje na nové barvy, v odstínech barvy různých ras. „Naslouchali jsme svým zákaznicím a kolegyním, které nám sdělily, že barvy řešíme špatně. A to jak v případě pestrosti barev, tak názvosloví,“ představila kampaň Laura Charles, která má ve společnosti na starost spodní prádlo. Firma tak nově nabízí nové hnědé, černé a béžové odstíny. Zároveň se po důkladné analýze firma rozhodla v rámci inkluzivity pojmenovat oblečení v kolekci ne podle jednotlivých barev, ale dát jednotlivým odstínům úplně nové názvy. A tak se nové odstíny jmenují Opaline, Rich Amber, Rich Quartz, Rose Quartz či Topaz.

V prohlášení společnost uvedla jako motivaci ke změně v nabídce barev, která by měla takto být více „inkluzivní“, globální debatu na téma rasové nerovnosti po smrti George Floyda.

Novou kolekcí však firma nepotěšila všechny své zákazníky. Někteří na sociálních sítích vyjadřují znechucení a upozorňují, že Floyd byl v minulosti odsouzen za loupežné přepadení, a ohrožoval zbraní těhotnou ženu.

„Devátého srpna 2007 se George vloupal do domu ženy, které pak držel zbraň u břicha před zraky jejího dítěte. Dostal za to pět let. Přesto marksandspencer s ním chtějí spojit kolekci ženského spodního prádla. Totálně groteskní,“ uvedl na Twitteru například uživatel Richard Hilton.

Nyní už bývalá zákaznice vystupující pod jménem Tereza, zašla ve svém vyjádření ještě dále. „Obavám se, že tímto s marksandspencer skončil, alespoň co se mě týká. Prostě nemohu podporovat tuto naprosto woke a oportunistickou hovadinu,“ uvádí ve svém tweetu.

 

, max

23. června 2021