Také v Německu pošilhávají po tom, že se auta budou po dálnicích ‚ploužit‘. I po vzoru Holanďanů
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Německá ministryně životního prostředí Svenja Schulzeová se nechala slyšet, že pokud nebudou výsledky v oblasti ochrany klimatu dostatečné, mohly by se v Německu zavést rychlostní limity na dálnicích. Informoval o tom deník Welt. Strana SPD, které je Schulzeová členkou, chtěla omezit rychlost na dálnicích již dříve a to hlavně z důvodu bezpečnějšího provozu.
Nicméně ve vládní koalici s unijními stranami CDU/CSU se jim to nepodařilo prosadit. Sociální demokraté z SPD však dali najevo, že by se k tomuto tématu měli vrátit.
V následujících letech se bude setrvale kontrolovat, zda se emise CO2 z provozu snižují. V případě, že by výsledky nebyly uspokojivé, mohlo by Německo zavést rychlostní limity na dálnicích. „Nemyslím si, že je to poslední slovo,“ říká Schulzeová.
Návrh rychlostního limitu Zelených na německých dálnicích selhal v Bundestagu v polovině října. Zelení chtěli omezit rychlost na 130 kilometrů za hodinu. „Německo je jedinou průmyslovou zemí, ve které můžete závodit bez omezení,“ argumentoval šéf frakce Anton Hofreiter. Křesťanská unie, FDP a AfD kategoricky odmítly tento návrh v debatě ve Spolkovém sněmu
Nedávno snížilo rychlost na svých dálnicích Nizozemsko, a to ze 130 kilometrů na 100 kilometrů v hodině. Nizozemská vláda tak reagovala na zjištění, že do roku 2030 nesplní stanovené klimatické cíle, které si vytyčila. Opatření má v Nizozemsku platit přes den, v noci zůstane v platnosti starý limit. Nové holandské opatření vzbudilo v sousedním Německu značnou pozornost. Též podle řady komentátorů v médiích by se Spolková republika měla snížením rychlosti v Nizozemsku inspirovat.