Probíhá barbarský a netolerantní zápas o převrat v naší civilizaci, varuje Duka
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
V naší soudobé společnosti probíhá barbarský a netolerantní zápas o převrat v naší civilizaci, obává se kardinál Dominik Duka. Prohlásil to v pátek na mezinárodním eucharistickém kongresu v Budapešti s tím, že křesťansko-židovské základy společnosti ohrožují především ideologie marxismu, maoismu a anarchismu.
„Základní principy, které vyrůstají z kolébky lidské kultury na křižovatce Afriky, Asie a Evropy, v rodišti Ježíše Krista, jsou odmítány a nahrazovány hodnotami, které jsou v převleku idejemi marxismu, maoismu, anarchismu. Ideologiemi, které popírají jakoukoliv pravdu,“ bouří se Duka.
Podle něj se to dotýká i římskokatolické víry, již označil za Pravdu s velkým P, která prý čelí zlovolným ideologiím. „Často používají i ‚archaický způsob boje‘ – zbraně a demagogii, ale i moderní mediální lynč. Tyto ďábelské zbraně podle jejich představ nerelativizují veškerou pravdu a mnozí se obávají, že tyto zbraně jsou nepřemožitelné,“ pokračuje český kardinál.
Duka nicméně svůj recept má. „Křesťané žijící ve společnosti, kde panuje diktatura relativismu, tak mohou se zdviženou hlavou, pokojně a s odvahou, láskou a mírností, podle Kristova příkladu svědčit před světem o pravdě,“ myslí si.
Kardinál také narazil na koronavirovou pandemii, když zmínil, že šíření viru znemožnilo všem nejen pořádat náboženské oslavy, ale také se běžně setkávat a být součástí nějakého společenství. Duka svůj proslov pronesl v pátek dopoledne.
Kardinál Duka podniká k ochraně křesťanských hodnot i právní kroky. S právníkem Ronaldem Němcem se u soudu domáhali omluvy od brněnských divadel. Zásah do svých osobnostních práv spatřovali v uvedení dvou her na festivalu Divadelní svět Brno. Hry režiséra Olivera Frljiče v podání zahraničních souborů provokativní formou zobrazovaly některé křesťanské symboly a kritizovaly římskokatolickou církev i západní pohled na muslimský svět. Podle pravomocného rozsudku, potvrzeného i Nejvyšším soudem, však nešlo o diskriminaci křesťanů ani zásah do práva na svobodu vyznání.