Šéf Škoda Auto na koberečku. Žádný přesun do nízkonákladového segmentu, ubezpečuje Babiše
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Automobilka Škoda Auto plánuje zvýšení výkonu a chystá další růst. Zachová také vysokou míru investic do vývoje. Po dnešním jednání s premiérem Andrejem Babišem (ANO) a místopředsedou vlády Karlem Havlíčkem (za ANO) to uvedl nový předseda představenstva Škody Thomas Schäfer, informovalo tiskové oddělení Škody. Vládě se nelíbilo, že německý koncern Volkswagen chce přesměrovat zaměření Škody na méně náročné trhy.
„Můj cíl je jasný: posunout značku Škoda na další úroveň tím, že zvýšíme náš výkon a budeme podporovat další růst, čímž zajistíme pokračující úspěch automobilky. Tento rok slavíme 125. výročí založení firmy, což je nejlepší motivace splnit tento úkol společně s vynikajícím týmem, který čítá přes 42.000 škodováků. Společně budeme pokračovat v tomto úspěšném českém příběhu,“ uvedl Schäfer ve vyjádření.
Babiš uvedl, že ho Schäfer ujistil o tom, že Škoda bude dál vyrábět špičkové automobily a udrží velmi vysokou míru investic do výzkumu a vývoje z posledních let. „Žádný ústup z kvality a přesun do nízkonákladového segmentu se konat nebude. Mně a Karlu Havlíčkovi to dnes potvrdil nový šéf automobilky Thomas Schäfer,“ uvedl Babiš na Twitteru.
„Tři dobré zprávy po jednání s T. Schäferem, novým šéfem Škoda Auto. Automobilka zvyšuje výkonnost a poslední čtvrtletí očekává prodeje jako 2019. Nemění se dosavadní strategie, založená na posilování kvality a značky. Udrží se investice do výzkumu a vývoje v řádu 20 mld Kč ročně,“ informoval po setkání Karel Havlíček.
Schäfer při svém nástupu do funkce na začátku srpna oznámil, že hodlá věnovat zvláštní pozornost elektrifikaci a digitalizaci produktů firmy. Jde podle něj o klíč k tomu, aby automobilka zůstala pro zákazníky atraktivní. Od začátku roku 2019 do konce roku 2022 má být představeno 30 nových modelů, modernizací nebo variant modelů značky.
Babiš doufá, že Volkswagen nebude Škodovku omezovat ve vývoji
Babiš je přesvědčen o tom, že vozy Škoda jsou nejlepším výrobkem koncernu Volkswagen. Premiér má ale pocit, že tento fakt někdy někomu vadí. Škoda Auto je jedním z podniků, které vláda nejvýznamněji podpořila v programu Antivirus, díky němuž mohou firmy čerpat peníze na sanování ztráty kvůli covidu-19. „Autoprůmysl je pro nás velice důležitý, představuje 11 procent HDP a 24 procent exportu. Doufejme, že Volkswagen nebude omezovat Škodovku v nějakém vývoji,“ řekl tento týden premiér.
Hlavním úkolem Schäfera ve vedení Škoda Auto mělo podle dřívějších informací pozměnit dlouhodobé směřování automobilky. Vedení koncernu Volkswagen, do něhož Škoda Auto patří, si totiž přeje, aby česká automobilka méně konkurovala prémiovým značkám koncernu, jako jsou Volkwagen nebo Audi, a více se zaměřila na levnější vozy.
Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v ČR, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává téměř 39.000 lidí, z toho v Česku bezmála 34.000.
Schäfer se stal předsedou představenstva společnosti Škoda Auto 3. srpna, předtím působil jako generální ředitel jihoafrického zastoupení koncernu Volkswagen s působností i pro celý subsaharský africký region. Nahradil Bernharda Maiera, který z funkce nečekaně musel odejít po necelých pěti úspěšných letech.