Alza.cz loni zvýšila obrat na rekordních téměř 21 miliard korun
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Největší tuzemský internetový prodejce Alza.cz loni zvýšil obrat na rekordních téměř 21 miliard korun bez DPH, což je meziročně o 20,7 procenta víc. Společnost to ve středu uvedla na tiskové konferenci, výši zisku nezveřejnila. Předloni vydělala 644 milionů korun.
„Za rok 2017 jsme obsloužili přes 2,9 milionu unikátních zákazníků, odbaveno bylo přes 7,9 milionu objednávek. Téměř 30 procent z nich bylo uskutečněno z mobilních zařízení,“ uvedl místopředseda představenstva Alza.cz Tomáš Havryluk.
V Česku dosáhl růst 17,9 procenta, na Slovensku 19,5 procenta a v celé EU 80 procent. „Největším zahraničním trhem se stalo jednoznačně Maďarsko. Maďarsko také bude tématem číslo jedna co se týká další expanze,“ dodal Havryluk. Firma také zvažuje otevření pobočky v Německu a v rámci expanze se více zaměří právě na německý a rakouský trh. E-shop loni otevřel první prodejnu v Rakousku, showroom v Maďarsku a pronajal si nový sklad ve Zdibech.
Nejúspěšnějším artiklem byly opět mobilní telefony, jejichž prodej vzrostl o 17 procent. Dalších šest typů zboží překročilo obrat jedné miliardy – notebooky, příslušenství, komponenty, televize, elektro, PC sestavy. Největší nárůsty zaznamenaly potřeby pro sport, hobby a trendové zboží, které rostou v řádech stovek procent.
Alza.cz otevřela v lednu v Praze u stanice metra Flora prodejnu bez prodavačů, se samoobslužnými boxy. Podobné obchody plánuje firma otevřít na jaře u stanic metra Můstek a Budějovická. Obchod obslouží až 1000 zákazníků za den.
Alza.cz prodává na 26 trzích EU, má 1500 zaměstnanců. Předsedou představenstva a zakladatelem e-shopu je Aleš Zavoral. Alzu.cz vlastní skupina investorů, kteří ji ovládají přes holdingovou společnost L.S. Investments Limited se sídlem na Kypru.
Mezi největší internetové obchody v ČR patří dále Mall.cz, Notino.cz, CZC.cz či Kasa.cz. Podíl českých internetových obchodů na maloobchodních tržbách loni poprvé překročil deset procent. V roce 2017 stouply tržby e-shopů o 18 procent na 115 miliard Kč. Vyplývá to z údajů Asociace pro elektronickou komerci a srovnávače cen Heureka.cz.