Rozvoj Brna

Brňané vybrali v anketě jméno pro nové nádraží – zvítězil Šalingrad

Rozvoj Brna
Brňané vybrali v anketě jméno pro nové nádraží – zvítězil Šalingrad

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Nejvíce Brňanů, kteří hlasovali v anketě o název nového nádraží, by chtělo, aby se jmenovalo Brno – Šalingrad. Z 1859 lidí dalo hlas Šalingradu 837. Dalších pět lidí hlasovalo pomocí tištěného lístku, vítěz tak získal ještě o hlas víc. Na druhém místě skončil současný název Brno hlavní nádraží s 698 hlasy. Na třetím místě skončilo s odstupem Nádraží Járy Cimrmana se 166 hlasy, ostatní názvy nedostaly ani 100 hlasů, vyplývá z výsledků na webu. Jak město s výsledkem ankety naloží, teprve uvede v tiskové zprávě.

Město nyní předá název Správě železniční dopravní cesty (SŽDC). „Ta je investorem budoucího nádraží a bude následně formálně řešit pojmenování nádraží s Drážním úřadem,“ uvedla v tiskové zprávě Zuzana Šrámková z tiskového oddělení magistrátu.

Brňané vybírali ve druhém kole ankety z deseti názvů, devět z nich bylo satirických, včetně vítězného. Mezi možnostmi tak byly například Vídeň-sever, Praha-venkov či Brněnské nádraží Franty Kocourka. Podle mluvčího Drážního úřadu Martina Nováka bude nový název nakonec výsledkem debaty úřadu, vedení města a SŽDC.

Vedení Brna se rozhodlo letos vyhlásit soutěž o pojmenování nového nádraží proto, aby zvýšilo zájem lidí o tuto problematiku. Letos se totiž vedení města a posléze i vláda po desetiletí debat rozhodly, že nové nádraží má být v odsunuté poloze. Shoda však nepanuje na podobě nádraží. Zatímco ministerstvo dopravy a vláda chtějí variantu bez podzemní stanice, všechny tratě mají zaústit do povrchového kolejiště, město i kraj chtějí variantu s podzemní stanicí, kam zaústí trať od Chrlic a bude základem podzemní železnice spojující jih a sever města. Vedení města věří, že rozhodnutí centrálních orgánů se ještě změní.

Kdy se začne nové nádraží stavět, však zatím není zřejmé. Již řadu měsíců rozhoduje jihočeský krajský úřad o územním rozhodnutí a stále existuje řada lidí a spolků, kteří jsou ochotni jít s investorem do soudního sporu. Přesun nádraží a modernizace celého uzlu má stát 50 miliard korun a má trvat zhruba šest let.

,

29. října 2018