Rozvoj Brna

Brňané vybrali v anketě jméno pro nové nádraží – zvítězil Šalingrad

Rozvoj Brna
Brňané vybrali v anketě jméno pro nové nádraží – zvítězil Šalingrad

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Nejvíce Brňanů, kteří hlasovali v anketě o název nového nádraží, by chtělo, aby se jmenovalo Brno – Šalingrad. Z 1859 lidí dalo hlas Šalingradu 837. Dalších pět lidí hlasovalo pomocí tištěného lístku, vítěz tak získal ještě o hlas víc. Na druhém místě skončil současný název Brno hlavní nádraží s 698 hlasy. Na třetím místě skončilo s odstupem Nádraží Járy Cimrmana se 166 hlasy, ostatní názvy nedostaly ani 100 hlasů, vyplývá z výsledků na webu. Jak město s výsledkem ankety naloží, teprve uvede v tiskové zprávě.

Město nyní předá název Správě železniční dopravní cesty (SŽDC). „Ta je investorem budoucího nádraží a bude následně formálně řešit pojmenování nádraží s Drážním úřadem,“ uvedla v tiskové zprávě Zuzana Šrámková z tiskového oddělení magistrátu.

Brňané vybírali ve druhém kole ankety z deseti názvů, devět z nich bylo satirických, včetně vítězného. Mezi možnostmi tak byly například Vídeň-sever, Praha-venkov či Brněnské nádraží Franty Kocourka. Podle mluvčího Drážního úřadu Martina Nováka bude nový název nakonec výsledkem debaty úřadu, vedení města a SŽDC.

Vedení Brna se rozhodlo letos vyhlásit soutěž o pojmenování nového nádraží proto, aby zvýšilo zájem lidí o tuto problematiku. Letos se totiž vedení města a posléze i vláda po desetiletí debat rozhodly, že nové nádraží má být v odsunuté poloze. Shoda však nepanuje na podobě nádraží. Zatímco ministerstvo dopravy a vláda chtějí variantu bez podzemní stanice, všechny tratě mají zaústit do povrchového kolejiště, město i kraj chtějí variantu s podzemní stanicí, kam zaústí trať od Chrlic a bude základem podzemní železnice spojující jih a sever města. Vedení města věří, že rozhodnutí centrálních orgánů se ještě změní.

Kdy se začne nové nádraží stavět, však zatím není zřejmé. Již řadu měsíců rozhoduje jihočeský krajský úřad o územním rozhodnutí a stále existuje řada lidí a spolků, kteří jsou ochotni jít s investorem do soudního sporu. Přesun nádraží a modernizace celého uzlu má stát 50 miliard korun a má trvat zhruba šest let.

,

29. října 2018