Koleje z Bavor do Prahy jsou z doby krále Klacka, míní Posselt. Premiér Söder pomůže s modernizací
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Bavorský premiér Markus Söder na sudetoněmeckém sjezdu v bavorském Řezně (Regensburg) přislíbil, že vedle rozvíjení lepších vztahů s Českou republikou se zasadí také o modernizaci železničního spojení. Na bídný stav železničních cest mezi Bavorskem a Prahou už v sobotu upozornil nejvyšší politický představitel Němců vysídlených po válce z českých zemí Bernd Posselt.
Posselt v sobotu řekl, že když cestuje do Berlína nebo do Vídně, jedou vlaky po trati hodné 21. století. Poté uvedl, že i když některé koleje v Německu jsou ze století minulého či předminulého, tak ty směrem na Prahu jsou snad ještě z doby krále Klacka.
„Autem to do Prahy není tak špatné,“ řekl dnes Söder. „Ale v rámci ekologie je třeba klást důraz i na vlaky,“ uvedl s tím, že se pokusí situaci zlepšit. V této souvislosti dodal, že nejen Berlín stojí za návštěvu, protože i Praha je krásná.
České ministerstvo dopravy loni v prosinci uvedlo, že považuje vysokorychlostní železniční spojení z Prahy přes Plzeň do Mnichova za prioritu. Podobný postoj má i německé ministerstvo dopravy, které před časem povýšilo projekt elektrifikace a modernizace německé části spojení do nejvyšší, tedy naléhavé priority ve spolkovém plánu dopravních cest.
Momentálně je trať z Prahy do Plzně elektrifikovaná a dvojkolejná. Z Plzně přes Stod až na státní hranici vede ale pouze jedna kolej a trať tam elektrifikovaná není.