Koleje z Bavor do Prahy jsou z doby krále Klacka, míní Posselt. Premiér Söder pomůže s modernizací
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Bavorský premiér Markus Söder na sudetoněmeckém sjezdu v bavorském Řezně (Regensburg) přislíbil, že vedle rozvíjení lepších vztahů s Českou republikou se zasadí také o modernizaci železničního spojení. Na bídný stav železničních cest mezi Bavorskem a Prahou už v sobotu upozornil nejvyšší politický představitel Němců vysídlených po válce z českých zemí Bernd Posselt.
Posselt v sobotu řekl, že když cestuje do Berlína nebo do Vídně, jedou vlaky po trati hodné 21. století. Poté uvedl, že i když některé koleje v Německu jsou ze století minulého či předminulého, tak ty směrem na Prahu jsou snad ještě z doby krále Klacka.
„Autem to do Prahy není tak špatné,“ řekl dnes Söder. „Ale v rámci ekologie je třeba klást důraz i na vlaky,“ uvedl s tím, že se pokusí situaci zlepšit. V této souvislosti dodal, že nejen Berlín stojí za návštěvu, protože i Praha je krásná.
České ministerstvo dopravy loni v prosinci uvedlo, že považuje vysokorychlostní železniční spojení z Prahy přes Plzeň do Mnichova za prioritu. Podobný postoj má i německé ministerstvo dopravy, které před časem povýšilo projekt elektrifikace a modernizace německé části spojení do nejvyšší, tedy naléhavé priority ve spolkovém plánu dopravních cest.
Momentálně je trať z Prahy do Plzně elektrifikovaná a dvojkolejná. Z Plzně přes Stod až na státní hranici vede ale pouze jedna kolej a trať tam elektrifikovaná není.
Diskuze
Komentáře jsou přístupné pouze pro předplatitele. Budou publikovány pod Vaší emailovou adresou, případně pod Vaším jménem, které lze vyplnit místo emailu. Záleží nám na kultivovanosti diskuze, proto nechceme anonymní příspěvky.