Šéf Audi volá po omezení individuální osobní dopravy a dnech bez aut
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Šéf Audi Markus Duesmann se z důvodu energetické krize vyslovil pro dny bez aut, ve kterých by mělo docházet k omezení individuální osobní dopravy. Podle generálního ředitele německého automobilového gigantu by v této fázi již nebylo dostatečné pouze snižovat spotřebu předvídavou jízdou či „lehkou nohou“ na pedálu akcelerátoru. Informoval o tom web Der Spiegel.
Podobný kontroverzní návrh v souvislosti s úsporami energií nezaznívá poprvé. Je však překvapivé, že s ním nyní přichází jeden z vrcholných představitelů automobilového průmyslu, jenž je považován za energeticky náročné odvětví. „Abychom se lépe naladili na současnou situaci a potřebu šetřit v Německu energií, mohly by opět nastat dny bez aut. Jako v 70. letech,“ prohlásil Duesmann, který obratem zmiňuje světlé stránky potenciálního zákazu jízdy autem. Pokud by byla dnem bez aut například neděle, rád by se podle svých slov právě v neděli projel na kole po uzavřené dálnici.
Vysoké ceny pohonných hmot podle šéfa automobilky Audi již nyní ovlivňují řidičské chování, především pak na dálnicích. Stále více řidičů v zemi dálničních úseků bez rychlostního limitu využívá téměř výhradně pravý jízdní pruh a nejezdí rychleji než 100 km/h.
Duesmann si nicméně nemyslí, že by vysoké ceny paliv samy o sobě stačily k omezení jejich spotřeby. Nastavení nižší povolené rychlosti tak má generální ředitel Audi za dobrý nápad, což je poměrně překvapivý názor, a to nejen s ohledem na klientelu značky, ale také s ohledem na názor prezidentky německého Sdružení automobilového průmyslu (VDA) Hildegard Müllerové. Ta naopak tvrdí, že řidiči žádné pokyny nepotřebují.
Diskuze
Komentáře jsou přístupné pouze pro předplatitele. Budou publikovány pod Vaší emailovou adresou, případně pod Vaším jménem, které lze vyplnit místo emailu. Záleží nám na kultivovanosti diskuze, proto nechceme anonymní příspěvky.