COCA-COLA VS. NĚMECKO

Nové nařízení EU rozčililo spotřebitele. Víčko připevněné k lahvi Coca-Coly jim vadí při pití

COCA-COLA VS. NĚMECKO
Nové nařízení EU rozčililo spotřebitele. Víčko připevněné k lahvi Coca-Coly jim vadí při pití

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Nová víčka na lahvích od Coca-Coly sklízí rozsáhlou kritiku z řad německých spotřebitelů. Plastové uzávěry jsou nově pevně přidělané k láhvi kvůli nařízení EU a ochraně životního prostředí. Po otočení a otevření láhve se víčko „přilepí“ k hrdlu a nelze odejmout. „Je to jedno z nejzbytečnějších a nejotravnějších ‚vylepšení‘, jaké jsem kdy viděl,“ stěžují si občané na sociálních sítích. Společnost Coca-Cola představila novinku před několika měsíci v Německu a od té doby sklízí na internetu kritiku, píše deník Bild.

Každý kdo si v německém supermarketu sáhne pro láhev Coca-Coly, tak si doma všimne toho, že víčko nelze oddělit od láhve. Je to záměr nápojového giganta a sundávání víčka není ani zamýšleno. Koncern se odvolává na nařízení Evropské unie, které vyžaduje od roku 2024 povinnost používat pevný kryt u plastových lahví. Od nového „vylepšení“ si tak gigant slibuje lepší ochranu životního prostředí.

Paradoxem je slogan „Let me have a go“, který je vytištěný přímo na plastových neodjímatelných víčkách. „Je to jedno z nejzbytečnějších a nejotravnějších ‚vylepšení‘, jaké jsem kdy viděl. Rád piji přímo z láhve a víčko je zkrátka otravné,“ kritizují nové opatření Němci na sociálních sítích.

„To je ale blbý nápad! Víčko vždycky překáží,“ napsal jeden z uživatelů Twitteru s tím, že ho současný koncept výrobce sladkých nápojů nepřesvědčil. „Otevřené víčko nešikovně spadne zpět do proudu vody a udělá všude nepořádek. Přítelkyně mi hned to víčko utrhne,“ cituje uživatele deník Bild.

Legislativní důvody a nařízení EU vysvětluje Philip Heldt ze Spotřebitelského centra NRW tím, že na 100 metrech pláže u Severního moře bylo nalezeno 43 plastových víček od lahví. „Důvodem k zavedení onoho nařízení platného od roku 2024 byla skutečnost, že během monitoringu evropských pláží bylo nalezeno ohromné množství plastových víček,“ prohlásil Heldt.

Společnost mění design v souladu se směrnicí EU o jednorázových plastech. „Pokud jsou uzávěry připevněny k láhvi, zajišťuje to lepší recyklační cyklus v EU,“ píše portál Petnology.

Pevný uzávěr ještě více usnadňuje sběr a recyklaci všech součástí láhve. Spotřebitelé jednoduše nechají uzávěr na láhvi během pití, opět jej zavřou a obal jako obvykle odevzdají do zálohového automatu. „Zůstává stejně skvělá chuť a zážitek z pití, které lidé od našich nápojů očekávají. Jsme hrdí na to, že jsme jedním z prvních výrobců v Německu, kteří začali zavádět nová víčka pro zlepšení recyklačního cyklu dva roky před koncem přechodného období nového požadavku EU,“ řekl zástupce německé odnože Coca-Coly Tim Kolbe pro Petnology.

Společnost Coca-Cola zavedla požadavek na ochranu životního prostředí ještě dříve, než se nařízení stalo povinné. Od loňského roku se láhve na jedno použití postupně mění – skleněných a vratných plastových lahví se nařízení netýká. Přesto ale společnost čelí frustraci a rozsáhlé kritice ze stran zákazníků. „Jsme si vědomi toho, že je nepříjemné, když se mění osvědčené principy. Musíme se ale posouvat dál a dívat se do budoucna, kde může být potenciál ke zlepšení,“ zdůvodnila společnost Coca-Cola kritizovaný trend.

„Naše nové připevněné uzávěry usnadňují sběr a recyklaci celého balení. Jednoduše ponechte uzávěr nasazený a recyklujte dohromady,“ stojí v propagačních textech nápojového koncernu. Pokud se s novým uzávěrem zachází správně, tak se zážitek z nápoje nijak nezmění, píše se v prohlášení nápojového giganta. „Jednoduše odšroubujte uzávěr, odklopte víčko a užívejte si svůj oblíbený nápoj,“ uvádí Coca-Cola.

 

vhk

Diskuze

Komentáře jsou přístupné pouze pro předplatitele. Budou publikovány pod Vaší emailovou adresou, případně pod Vaším jménem, které lze vyplnit místo emailu. Záleží nám na kultivovanosti diskuze, proto nechceme anonymní příspěvky.

3. listopadu 2022