Rakouská televize žaluje šéfa FPÖ za jeho výrok o lžích

Rakouská televize žaluje šéfa FPÖ za jeho výrok o lžích

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Rakouská televize ÖRF zažalovala vicekancléře a šéfa krajně pravicové Svobodné strany Rakouska (FPÖ) za tvrzení, že šíří lživé zpravodajství. Neobvyklý krok se veřejnoprávní médium rozhodlo učinit poté, co Heinz-Christian Strache nereagoval na žádost o omluvu. 

Strache dlouhodobě obviňuje televizi ze zaujatosti a levicové inklinace. V roli druhého nejmocnějšího muže rakouské vlády chce podle svých slov zajistit, aby ÖRF informovala "objektivněji" a zároveň hodlá zrušit poplatky financující její činnost.

U zrodu celého sporu stála fotografie moderátora zpráv Armina Wolfa, kterou Strache umístil na facebook se slovy: "Existuje místo, kde se ze lží stávají zprávy. To místo je ÖRF."

Poté, co jej zažaloval Wolf, sáhla ke stejnému kroku sama televize. Média přitom obvykle výroky politiků soudní cestou neřeší, k vidění bývají spíše opačné případy.

Podle generálního ředitele Alexandera Wrabetze politikův čin výrazně poškodil reputaci stanice. ÖRF žaluje rovněž společnost Facebook za to, že příspěvek neodstranila.

Strache argumentuje tím, že fotografii a text doprovodil slovem "satira", z čehož mělo být patrné, že jde o nadsázku.

,

27. února 2018