Velká zakázka pro Škodu

Škoda Transportation dodá 45 vlaků pro varšavské metro

Velká zakázka pro Škodu
Škoda Transportation dodá 45 vlaků pro varšavské metro

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Škoda Transportation zvítězila v soutěži na dodávku 45 nových souprav pro varšavské metro. O výsledku soutěže informoval ve středu polský web zaměřený na zprávy týkající se veřejné dopravy. Škoda Transportation podala nejlevnější nabídku 1,077 miliardy zlotých, tedy zhruba 6,5 miliardy korun. Druhý skončil rakouský Stadler s nabídkou 1,109 miliardy zlotých, uvedl web.

Podle něj Škoda Transportation v soutěži zvítězila v konsorciu se svou dceřinou firmou Škoda Vagonka. Neúspěšní uchazeči o zakázku mohou ještě podat odvolání. Varšava podle serveru poptávala 37 nových souprav, součástí tendru je opce na dalších osm souprav. Poslední termín pro podání nabídek byl loňský říjen 2017.

„Mohu potvrdit, že Škoda Transportation byla vyhlášena vítězem tendru na dodávku souprav metra do polské Varšavy. Proces výběrového řízení ale tím ještě není ukončen, proto se k tomu nemůžeme více vyjadřovat,“ uvedla mluvčí skupiny Škoda Lubomíra Černá.

Český server zdopravy.cz  uvedl, že cena měla váhu 50 procent, 24 procent spotřeba energie, 22 procent systém údržby vozidla a čtyři procenta ekologie. Škoda celkově získala 97,62 bodu. Na další pozici se umístil Stadler (87,95 bodu), třetí místo patří španělské CAF (75,95 bodu) a čtvrté je sdružení Siemens a NEWAG (75,75 bodu).

„Jsme ochotni spolupracovat s mnoha polskými společnostmi jako subdodavateli,“ uvedl v únoru v rozhovoru pro polský server tehdejší šéf Škody Transportation Tomáš Ignačák.

Do Německa půjdou také České tramvaje 

Škoda Transportation také dodá do Německa 80 tramvají za téměř sedm miliard korun. Vozy budou jezdit na tratích mezi městy Mannheim, Ludwigshafen a Heidelberg. Jde o dosud největší exportní tramvajovou zakázku firmy, a to jak z finančního, tak hlavně z výrobního hlediska. Zakázku potvrdil předseda představenstva a generální ředitel skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina.

Součástí kontraktu je rovněž opce na dalších 34 vozidel. Celková hodnota kontraktu, včetně opce, by se mohla pohybovat okolo deseti miliard korun. Škoda Transportation zvítězila v tendru na dodávku moderních tramvají pro dopravní podnik Rhein-Neckar-Verkehr.

Vozidla budou provozována ve třech spolkových zemích Německa. Jde o Bádensko-Württembersko, Hesensko a Porýní-Falc. Soutěž na tramvaje byla vypsána už v březnu 2017. Tendru se zúčastnili významní světoví výrobci kolejových vozidel. První tramvaje budou v provozu počátkem roku 2021. „Ukazuje se, že se vyplácí naše strategie orientovat se i na západní trhy. Už letos dodáme mimo jiné první tramvaje do německého Chemnitzu. Unikátní na projektu pro Rhein-Neckar-Verkehr je, že vozy budou propojovat tři spolkové země,“ řekl ředitel Brzezina.

Podle viceprezidenta Škody Zdeňka Majera Škodovka opět uspěla na důležitém německém trhu. Tramvaje vycházejí z typové rodiny ForCity Smart, které skupina vyrábí ve svém finském závodě Transtech. „Teď je dodáváme do Helsinek a brzy do Tampere. Vynikající reference, zkušenosti z provozu v Helsinkách a navržené inovace pro Rhein-Neckar-Verkehr byly klíčem k úspěchu v tomto tendru, který byl jeden z největších v Evropě za poslední roky,“ uvedl. Do projektu budou zapojeni experti napříč celou skupinou. Nejdelší ze tří dodávaných typů tramvají bude mít téměř 60 metrů. Půjde o nejdelší tramvaj na světě, dodal Majer.

„Projekt Rhein-Neckar-Tram 2020, na němž spolupracujeme se ŠkodouTransportation, znamená zásadní krok k zajištění budoucí udržitelnosti kvality veřejné dopravy v regionu. Je nutné mít především efektivní a komfortní dopravu, kterou zajistí silná flotila nových vozidel,“ řekl technický ředitel Rhein-Neckar-Verkehr Martin in der Beek.

Škoda dodá tři délky vozů stejného technického provedení – tříčlánkové, čtyřčlánkové a šestičlánkové. Půjde o 31 třicetimetrových tramvají, 37 čtyřicetimetrových a 12 šedesátimetrových, obousměrných, nízkopodlažních, s otočnými podvozky a rozchodem 1000 milimetrů. Budou vybavena nejmodernějšími informačními systémy, kamerami a dalšími inovacemi. Maximální rychlost bude 80 km/h.

,