HYPERMODERNÍ TERMINÁL

Terminál Praha-východ odbaví 20 tisíc lidí denně. Stavět se má v roce 2025

HYPERMODERNÍ TERMINÁL
Terminál Praha-východ odbaví 20 tisíc lidí denně. Stavět se má v roce 2025

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Začátkem roku 2025 by se měl začít stavět první terminál vysokorychlostní železnice v České republice. Po železnici mají jezdit vlaky rychlostí přes 300 kilometrů za hodinu a má pojmout až 20 tisíc cestujících za den. Správa železnic uveřejnila architektonickou studii3D vizualizace, ukazující dopravní uzel v Nehvizdech u Prahy. Grafické návrhy ukazují moderní propojení železniční, autobusové a osobní dopravy. Informoval o tom web CzechCrunch.

„Do první architektonické a urbanistické soutěže na terminál vysokorychlostní železnice na území ČR přišlo celkem 21 návrhů od českých i zahraničních architektonických kanceláří. Vítězem soutěže se stal návrh „MP+ov Nehvizdy 2020“ od autorského dua Jiří Opočenský a Štěpán Valouch,“ informuje na svém webu Správa železnic

Za finální podobou návrhu stojí architekti Jiří Opočenský, Štěpán Valouch a Ondřej Králík ze společnosti ov architekti. Na projektu spolupracuje Metroprojekt Praha (SŽDC). Železniční uzel má vyrůst kousek od D11 a má podpořit dopravu směr Brno a Hradec Králové.

Terminál „Praha-Východ“ pojme 20 tisíc lidí denně

Připravovaný terminál se pracovně nazývá „Praha východ“ má pojmout až 20 tisíc cestujících denně, a má sloužit především obyvatelům ze severovýchodu Středočeského kraje. Včetně přilehlých okrajů hlavního města Prahy. Smyslem vybudování dopravní stanice je možnost využití benefitů vysokorychlostní železniční dopravy, ani by museli zajíždět do centra metropole.

Architekti, urbanisté a dopravní inženýři navrhli podobu moderní a vizuálně atraktivní dopravní stanice na pražské periferii. Kromě vnějšku a interiéru, navrhli i parkování pro téměř tři tisíce automobilů a napojení na autobusovou regionální dopravu. Vítězný návrh hodnotila skupina nezávislých architektů, zástupci Správy železnic a starosta Nehvizd u Prahy.

První vysokorychlostní železniční trať v Česku bude začínat stanicí Praha-Běchovice a povede skrze městys Nehvizdy, kde bude stanice pojmenovaná jako Praha východ. Generální ředitel Správy železnic zveřejnil vizualizaci na svém twitteru s tím, že se na přípravách vysokorychlostní železnice pracuje

Ve finálním návrhu přibyl nový vstup, projekt je prostornější a přibyly tu čekárny a přístupové lávky. Moderní stavba bude připravena i na elektroauta a elektrokola. V areálu budou stojany a uzamykatelné boxy. Parkoviště pro 3 tisíce automobilů bude disponovat dobíjecími elektrostanicemi.

 

, vhk

18. prosince 2021