Rekonstrukce D1

Dálnici D1 čekají nejsložitější opravy. Most nad Velkým Meziříčím bude rozšířen

Rekonstrukce D1
Dálnici D1 čekají nejsložitější opravy. Most nad Velkým Meziříčím bude rozšířen

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Nejvyšší dálniční most na hlavní dopravní tepně D1 bude rozšířen. Most Vysočina, vysoký 76 metrů, tvoří vedle sebe dva souběžné mosty pro dva směry jízdy. Po opravě bude most širší, zmenší se totiž mezera mezi oběma mosty. Rekonstrukce je součástí složité rekonstrukce úseku okolo Velkého Meziříčí, začne na jaře a skončit má na podzim roku 2020. Až budou na mostě probíhat svářečské práce, z jednoho pruhu bude doprava zcela vyloučena. Dopravní komplikace tak čekají jak řidiče, tak Velké Meziříčí, přes které Most Vysočina vede.

Po většinu doby rekonstrukce mostu bude most průjezdný v režimu dva plus dva jízdní pruhy, ujišťuje Ředitelství silnic a dálnic. „Při provádění svářečských prací však bude nutné z jednoho mostu vyloučit dopravu. Projíždějící doprava vnáší do ocelové konstrukce vibrace, a tak je kvalitní sváření v takovýchto podmínkách vyloučeno,“ uvedl pro deník Echo24 za Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Studecký. „Po toto období, jehož délka je jedním z kritérií veřejné zakázky, bude pro veřejnou dopravu sloužit pouze jeden most, který je možné provozovat pouze v režimu 2 + 1. Uvědomujeme si dopravní význam dálnice D1 i komplikace, které může omezení do jednoho pruhu způsobit nejen na vlastní dálnici, ale i ve městě Velké Meziříčí,“ dodal Studecký.

Stávající volná šířka mostu Vysočina mezi svodidly je 2 x 11,75 m a po modernizaci bude rozšířena na 2 x 12,5 m. Stávající prostor mezi mosty je dnes cca 175 cm a bude zmenšen až na 10 cm, dodal Jan Studecký.

Oprava mostu je součástí rekonstrukce úseku mezi sjezdem na 141. kilometru Velké Meziříčí západ a sjezdem na 146. kilometru Velké Meziříčí východ.

Ředitelství silnic a dálnic nyní vybírá zhotovitele. Podle ŘSD je předpokládaná hodnota zakázky 1,08 miliardy korun. Nejnižší cenu nabídl Metrostav, a to 1,58 miliardy. V případě společnosti Strabagu je to 1,85 miliardy a u Eurovie 1,99 miliardy korun. Všechna tři sdružení nabízí záruku na 120 měsíců. Provoz na mostě by Metrostav omezil na 70 dní, Eurovia na 79 a Strabag na 105 dní.

„Podané nabídky budou hodnoceny následujícím způsobem: 70 procent nabídková cena, 10 procent nabídnutá záruční doba a 20 procent zkrácení doby, po kterou bude most Vysočina provozován v režimu 2 + 1. V rámci tohoto hodnotícího kritéria zhotovitelé nabízeli, o kolik dnů zkrátí maximální dobu, která byla stanovena na 105 dnů,“ dodal za ŘSD Studecký.

27. ledna 2019