PROBLÉM S HOŘČÍKEM

Po čipech hořčík. Škoda Auto se obává výpadků v dodávkách

PROBLÉM S HOŘČÍKEM
Po čipech hořčík. Škoda Auto se obává výpadků v dodávkách

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto má aktuálně dostatek hořčíku, případné výpadky v dodávkách by pro ni znamenaly výrazná omezení. Na dotaz to v pondělí uvedla mluvčí firmy Martina Gillichová. Produkce hořčíku v Číně je nyní zhruba na 50 procentech obvyklé úrovně, upozorňují zdroje z odvětví.

Hlavním důvodem je strmý růst cen uhlí a současná situace v Číně, kde je v některých oblastech elektřina na příděl. Producenti hořčíku tak jsou nuceni výrobu snižovat a v některých případech i přerušit.

„Společnost Škoda Auto využívá hořčík především pro výrobu slitin hliníku, tedy například pro výrobu dílů do motorů, převodovek a hliníkových kol. Aktuálně máme této komodity dostatek, případné výpadky v dodávkách hořčíku by pro nás znamenaly výrazná omezení,“ uvedla Gillichová.

Na automobilky v Evropě zatím očekávaný nedostatek hořčíku nedoléhá. To se ale podle expertů může změnit, pokud Čína produkci tohoto kovu brzy výrazněji nezvýší, uvedla dnes agentura Reuters. Automobilky se už od loňska potýkají s nedostatkem čipů, obavy z nedostatku hořčíku dala najevo například největší evropská automobilka Volkswagen, jejíž součástí je i Škoda Auto.

Čína se na dodávkách hořčíku na světový trh podílí zhruba z 85 procent. Automobilky velké objemy hořčíku zpravidla samy nenakupují, na hořčíku jsou ale silně závislí výrobci dílů, kteří automobilkám dodávají klíčové komponenty. Hořčík se v automobilovém průmyslu využívá samotný, případně v kombinaci s hliníkem, a to ke snížení hmotnosti aut.

 

,

8. listopadu 2021