Omezit rychlost na dálnicích? Těsná většina Němců je, kupodivu, pro
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Těsná většina Němců by si přála omezení rychlosti na německých dálnicích. Pro limit 130 kilometrů v hodině se v průzkumu pro veřejnoprávní televizi ARD vyslovilo 51 procent dotázaných, proti jich bylo 47 procent. O možnosti omezit rychlost na dálnicích se ve spolkové republice v posledních dnech znovu diskutuje. Důvodem je návrh jedné z vládních pracovních skupin, podle níž by takový krok vedl k podstatnému snížení emisí oxidu uhličitého (CO2) a tím ke snazšímu dodržení klimatických cílů.
Omezení rychlosti by navíc podle dopravních odborníků snížilo počet vážných dopravních nehod, které končí smrtí. I proto ho podporují například policejní odbory. Ministr dopravy Andreas Scheuer (CSU) je naopak jasně proti.
Rozdělený je i názor veřejnosti, a to prakticky stejně jako byl v průzkumu z roku 2007, kdy se téma také široce diskutovalo. Zdá se tedy, že Němci jsou v tomto ohledu konstantní.
Omezení rychlosti by si mnohem spíše přály ženy, a to v poměru 60 ku 38. Muži jsou naopak většinově proti. Limit by jich chtělo 42 procent, opačného názoru jich je 57 procent.
Nejčastěji zákonem danou hranici 130 kilometrů v hodině prosazují voliči Zelených a Levice, proti jsou nejvíce příznivci protestní Alternativy pro Německo (AfD) a svobodných demokratů (FDP). V řadách podpůrců vládních stran konzervativní unie CDU/CSU a sociální demokracie (SPD) jsou názory v podstatě rovnoměrně rozdělené.
Dosavadní zákonná úprava maximální rychlost na německých dálnicích nestanovuje. Zároveň však platí obecné doporučení nepřekračovat 130 kilometrů v hodině. Kdo tuto rychlost překročí a stane se účastníkem dopravní nehody, musí počítat s tím, že bude větší mírou ručit za škodu, která při ní vznikla.