Indulonu koupili Řekové. Slibují zachovat výrobní postupy i kvalitu
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Skupina Sarantis, která vyrábí kosmetiku a výrobky pro domácnosti, dokončila převzetí značky Indulona. Řecká skupina koupila 100procentní podíl slovenské firmy Saneca Trade a její české pobočky. Hodnota transakce je 8,5 milionu eur (216 milionů Kč). Firma to uvedla v prohlášení pro burzu.
Prodeje značky Indulona v Česku a na Slovensku loni dosáhly podle odhadů firmy sedm milionů eur (178 milionů korun). „Akvizice, která zapadá do našeho plánu expanze, obohatí portfolio značek skupiny, posílí její pozici na trhu a dále podpoří působení skupiny v regionu,“ uvedla firma v prohlášení.
Součástí transakce je zachování výroby portfolia výrobků pod značkou Indulona ve výrobním závodě společnosti Saneca ve slovenském Hlohovci. Pro zákazníky to podle společnosti znamená dodržení výrobních postupů a kvality.
„Společnost Sarantis vnímáme jako strategického partnera, který úspěšně naváže na sedmdesátiletou historii značky Indulona a má potenciál na rozšíření jejího záběru nejen z pohledu nových geografických trhů, ale i nových produktů, které byly připravované,“ uvedl člen představenstva Saneca Pharmaceuticals Boris Kostík.
Portfolio společnosti zahrnuje značky vlastní kosmetiky STR8, C-THRU, B.U. a ELODE, či vlastní produkty potřeb do domácnosti FINO, KORUNKA a TUB.O.FLO. Sarantis Řecko, mateřská společnost skupiny Sarantis, je na athénské burze od roku 1994.
Indulona patří mezi značky s jednou z nejdelších tradic na česko-slovenském trhu. Zároveň jde o nepopulárnější značku a číslo jedna v prodejích v kategorii péče o ruce jak v Česku, tak na Slovensku. Značka se nyní připravuje na vstup na dětský trh s kosmetikou.
Řecká firma Sarantis vznikla v roce 1930. Sarantis Group v roce 2014 koupila i českou značku Astrid, jejíž historie sahá do roku 1847. Značka má silnou tržní pozici zejména v oblasti péče o rty, ochrany před sluncem a péče o chodidla.