AUTOMOBILY V EVROPĚ

„Hororový podzim“ pro evropské automobilky: Prodeje klesají, ceny rostou

AUTOMOBILY V EVROPĚ
„Hororový podzim“ pro evropské automobilky: Prodeje klesají, ceny rostou

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Evropský automobilový průmysl se potýká s vážnými problémy. Jak varuje uznávaný expert Ferdinand Dudenhöffer, automobilky a jejich dodavatelé čelí „hororovému podzimu“. Prodeje automobilů se propadají a prognózy do konce roku nejsou o nic lepší, píše německý deník Bild.

Podle Dudenhöffera se v Evropské unii (včetně Švýcarska, Norska a Islandu) očekává prodej jen 10,7 milionu nových osobních automobilů, což znamená propad o 200 000 vozů oproti loňskému roku. „Velké automobilové trhy jako Německo a Itálie zaznamenaly už v prvních osmi měsících roku mírný pokles – a ekonomika se zlepšovat nebude,“ upozorňuje Dudenhöffer.

Nejde však pouze o pokles celkových prodejů. Zvláště problematické jsou výsledky prodeje elektrických vozidel. Od srpna se jejich prodeje propadly o 90 000 kusů, což představuje pokles o 8,3 procenta. „Do konce roku se očekává, že počet prodaných plně elektrických aut klesne o 140 000,“ říká expert.

A jak na to reagují automobilky? Zvyšují ceny! Podle výzkumu Dudenhöffera a jeho týmu z Centra pro automobilový výzkum (CAR) v Bochumi se v posledních měsících výrazně zvýšily ceny běžných vozů se spalovacím motorem. „Zdá se, že strategie je zvyšovat ceny spalovacích motorů, aby se postupně snižoval cenový rozdíl oproti elektromobilům,“ uvádí Dudenhöffer. Cena 20 nejoblíbenějších vozů se spalovacím motorem vzrostla od dubna o 10 procent, zatímco u elektromobilů se zvýšení pohybovalo jen kolem 4 procent.

Dudenhöffer také varuje, že nadcházející měsíce budou pro automobilový průmysl obtížnější, než jaké zažil během pandemie COVID-19. „Nejbližší oživení očekáváme nejdříve v roce 2026,“ uvádí. Německý trh, silně závislý na čínských zákaznících, je obzvláště ohrožen, protože prodeje německých automobilů v Číně výrazně klesají.

, vhk