LETECKÁ DOPRAVA

Vítejte na palubě. Na Ukrajině chtějí nehledě na válku do konce ledna obnovit leteckou dopravu

LETECKÁ DOPRAVA
Vítejte na palubě. Na Ukrajině chtějí nehledě na válku do konce ledna obnovit leteckou dopravu

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Do konce ledna 2025 může údajně až šest leteckých společností obnovit letecká spojení na jednom z letišť Ukrajiny. Na Kyjevském mezinárodním ekonomickém fóru to řekl Crispin Allison, senior partner společnosti Marsh McLennan, která se specializuje na rizikovou dopravu. Vzdušný prostor nad Ukrajinou byl uzavřen, když Rusko v únoru 2022 zahájilo invazi na Ukrajinu.

"Nyní máme novou výzvu - jak zajistit pojištění pro leteckou dopravu, abychom otevřeli vzdušný prostor na západě Ukrajiny," řekl Crispin Allison z Marsh McLennan, "přední světové firmy, která poskytuje profesionální služby v oblasti rizik, strategie a lidí“.

Podle něj existuje pět nebo šest leteckých společností, které by mohly obnovit lety z Ukrajiny již v lednu 2025. Poznamenal však, že konečné rozhodnutí ohledně obnovení letů učiní kancelář ukrajinského prezidenta s přihlédnutím k bezpečnostní situaci kvůli válce.

"Existují ochranné a bezpečnostní algoritmy. V případě zvýšení úrovně ohrožení jsou všechna letadla nasměrována na jasně definované trasy, kde nejsou žádné vojenské cíle," řekl Allison s tím, že systémy protivzdušné obrany musí "rozpoznat", které cíle nejsou nepřátelské.

Současně se projednává „Cestovní mapa pro otevření vzdušného prostoru Ukrajiny za stanného práva“, která byla představená 30. října ve Varšavě pro uzavřený, ale dosti široký okruh účastníků. Mezi spoluorganizátory akce byla americká ambasáda a evropští (zejména polské) letečtí regulátoři.

Allison tvrdí, že první lety budou směřovat na kyjveské mezinárodní letiště Boryspil, i když Lvov je slibnější, jen sedm minut letu z Polska. "Stále říkám, že Lvov je mnohem bezpečnější než Tel Aviv. Lidem se to nelíbí když to říkám, ale říkám."

Allison také zveřejnil přibližné pojistné částky pro letouny Airbus-320 a Boeing-737. Jde o „nejméně tři čtvrtě miliardy dolarů“, což vypadá jako velmi významná částka pro takto omezenou přepravu a vyvolává otázky o ekonomické návratnosti.

 

 

mar

8. listopadu 2024