BOJ PROTI AUTŮM

Frankfurt nad Mohanem zavádí v centru omezení rychlosti na 20 km/h a ruší parkování

BOJ PROTI AUTŮM
Frankfurt nad Mohanem zavádí v centru omezení rychlosti na 20 km/h a ruší parkování

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Město Frankfurt nad Mohanem zavádí v některých částech centra omezení rychlosti na 20 km/h. "Přejíždění z parkovacího domu do parkovacího domu nebo postávání by v centru města již nemělo být možné," řekl německé tiskové agentuře zelený radní pro dopravu Wolfgang Siefert. Město současně bude rušit parkovací místa v ulicích. Pokud je na silnici méně aut, kvalita pobytu se zvyšuje, tvrdí. Lidé mají přejít na kola, naznačuje.

S tímto dalším omezováním automobilů se ve městě začne v prosinci a to postupně. Oblast bude vyhlášena jako obchodní zóna se zklidněnou dopravou. Podle Sieferta se omezení rychlosti bude týkat vedlejších ulic centra, na hlavních ulicích jako je Berliner Straße zůstane vše jako dosud.

Od roku 2022 je Frankfurt nad Mohanem členem iniciativy „Livable Cities and Communities“, která sdružuje více než 900 měst, obcí a městských čtvrtí. Toto aktivistické sdružení mimo jiné požaduje větší omezení rychlosti automobilů.

Kromě omezení rychlosti na 20 km/h má Frankfurt další plány. Budou se rušit parkovací místa v ulicích, aby se zabránilo lidem jezdit auty. Siefert říká, že nadále budou k dispozici stání pro invalidy a stání pro taxi, stejně jako více rozvozových a nakládacích zón. Město chce, aby lidé využívali parkovací domy a pak se pohybovali MHD, na kole nebo pěšky.

Obecně ve čtvrtích města se má rozšířit správa placených parkovacích míst, aby již nebylo možné parkování zdarma. "V důsledku toho by se měli všichni lépe pohybovat, včetně těch, kteří spoléhají na auta," řekl Siefert.

V plánu je přebudování dalších bočních ulic tak, aby byly vhodné pro cyklisty, zpočátku provizorně, jak se již stalo na jiných místech. Siefert přiznává, že opatření jsou kritizována, ale považuje za sporné, zda jsou kritici ve většině. To by měly v nadcházejícím roce ukázat výsledky průzkumů. "Dostáváme také mnoho zpráv, ve kterých je to velmi vítáno," řekl politik Zelených. Vždy je potřeba podle něj přesvědčování.

Opatření slouží podle Sieferta k ochraně klimatu, zatraktivnění veřejných prostranství a zajištění, že se všemi druhy dopravy bude konečně zacházeno stejně.

mar

5. listopadu 2023