Původní údržbáři silnic napálili novou cenu o miliardu. Kraj tendr zrušil
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Středočeský kraj bude muset zrušit tendr na běžnou a zimní údržbu silnic druhé a třetí třídy pro oblast Mnichovo Hradiště, který vyhlásil letos na jaře. Přihlásilo se do něj jediné sdružení utvořené z původních dodavatelů, maximální plánovanou cenu překročili v nabídce zhruba o miliardu korun. Vyplývá to ze zápisu z jednání dozorčí rady Krajské správy a údržby silnic Středočeského kraje (KSÚS), která se konala na konci září, informoval dnes server iROZHLAS.cz a Radiožurnál.
Správa údržby silnic ke konci března vypověděla dlouhodobé smlouvy s dodavateli s tím, že nová soutěž v režii kraje měla dosáhnout lepších podmínek v kvalitě i nákladech. Správa ale obdržela pouze jednu nabídku, která "nevyhovuje zadávacím podmínkám a je nad maximální částku předražena o cca 1 miliardu", jak informovalo vedení středočeských silničářů dozorčí radu. O zakázku v hodnotě 2,64 miliardy korun se přihlásilo sdružení osmi původních dodavatelů, se kterými chtělo hejtmanství nevýhodné rámcové smlouvy rozvázat, uvedl Radiožurnál.
Kvůli nesplnění zadávacích podmínek bude muset vedení silničářů jediného zájemce vyloučit a celé zadávací řízení zřejmě zrušit. KSÚS ho měla vyhodnotit minulý týden, řekla její mluvčí Petra Kučerová. Výsledky ale zatím organizace oficiálně nezveřejnila.
Krajský radní pro silniční dopravu Karel Bendl (ODS) výsledky tendru odmítl komentovat s odkazem na silničáře.
Kraj a jeho správa údržby silnic nyní musí rozhodnout a dalším postupu. Původně se mělo v několika letech přesoutěžit celé území Středočeského kraje. Dozorčí rada vedení KSÚS v usnesení doporučila, aby nově vyhlásilo zadávací řízení po menších celcích, v maximální míře využívalo zadávání zakázek v dynamickém nákupním systému a zahájilo přípravu na vytvoření vlastních kapacit pro převzetí údržby do vlastní režie, uvedl server. "Domnívám se, že je na stole i varianta modelu, kdy budeme tyto služby zajišťovat jako kraj sami prostřednictvím vlastních zaměstnanců krajské správy a údržby silnic a nikoliv najímaných firem, které evidentně využívají svého postavení na trhu," řekla serveru hejtmanka Petra Pecková (STAN). Očekává, že Bendl představí návrhy jednání na čtvrtečním jednání krajské rady.
Území Středočeského kraje je pro údržbu a správu silnic rozděleno do čtyř oblastí. Oblast Mnichovo Hradiště má pod sebou devět cestmistrovství, každé spravuje zhruba 200 kilometrů silnic. Rámcová dohoda s novým dodavatelem měla být uzavřená na osm let. Měl začít pracovat od dubna příštího roku.