Do Ostravy se po železnici lidé nedostanou asi týden, řekl ministr dopravy
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Celý následující týden se zřejmě nebude možné dostat po železnici do Ostravy a bude třeba volit jiný způsob dopravy. Železniční provoz je nejvíce omezený vedle Ostravska na Opavsku, v oblasti Jeseníků a Šumperku. Nová omezení mohou přibýt v souvislosti s posunem záplavové vlny na jih Moravy. Na tiskové konferenci to dnes řekl ministr dopravy Martin Kupka (ODS).
„V následujících dnech a pravděpodobně po celý následující týden nebude možné zajistit dopravu do Ostravy a do celého ostravského železničního uzlu, to znamená, že pro cesty z Ostravy do Olomouce, do Prahy nebo do Brna bude nutné volit jiný způsob dopravy než po železnici. A zároveň bude nutné sledovat informace o tom, jak bude vypadat doprava na silnicích,“ uvedl ministr.
‼️Nechoďte na nádraží Svinov. Voda tu rychle stoupá! Pokud jste ve Svinově, jeďte a jděte pryč! ‼️ pic.twitter.com/qYDPTn8NqM
— Jan Petrus (@JanPetrus_) September 15, 2024
Vlaky z Prahy na Ostravu v současnosti končí v Hranicích na Moravě. Podle Kupky je možné další omezení provozu v úseku mezi Zábřehem na Moravě a Olomoucí kvůli situaci na řece Moravě.
Stále v provozu je naopak železniční spojení na Slovensko, ať už v úseku Vsetín - Horní Lideč, tak i z Brna do Bratislavy. Správa železnic musela podle generálního ředitele Jiřího Svobody vypínat proud v některých úsecích, naposled v napájecí stanici v Bohumíně.
Dopravci budou zvažovat o větším nasazení souprav na nezávislou trakci, tedy na dieselový pohon. Náměstek Českých drah Jiří Ješeta uvedl, že zhruba 80 procent spojů národního dopravce jezdí bez omezení.
Také na silniční síti je nejhorší situace na Olomoucku a v Moravskoslezském kraji. Je neprůjezdná dálnice D1 od 311. kilometru na Polsko a mnoho úseků silnic I. třídy je v oblasti pod vodou nebo poničených. Hrozí přitom rozšíření uzavírek i na další silnice.