Proč skončily ČSA: Tvrdík za všechno nemůže, během pandemie vláda nedala ani korunu
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
České aerolinie v sobotu realizovaly poslední let pod označením OK a od neděle ukončily provoz samostatných letů. „Česká vláda během pandemie nedala do aerolinek ani korunu, zatímco ostatní státy Evropy peníze pumpovaly ve velkém,“ říká v rozhovoru Petr Kováč, expert na leteckou dopravu z poradenské společnosti EY.
Kdo za konec českého národního dopravce nese odpovědnost? „Vznikli agresivní dopravci s tlakem na cenu, Jaroslav Tvrdík za všechno nemůže, byl to spíš muž ve špatný čas na špatném místě,“ říká Kováč a dodává, že zas takový zájem o privatizaci českých aerolinek ve světě nebyl.
Existoval zájem ze strany Air France, ale to nevyšlo. Pro ČSA se situace dramaticky změnila i v momentě, kdy skončily lety do Ruska a na Ukrajinu.
Proč si Petr Kováč nekoupil letenku na poslední let ČSA z Paříže do Prahy? „Nenašel jsem dost důvodů letět jen z nostalgie,“ říká a tvrdí, že nostalgie je jedna věc, ale byznys musí řídit čísla.