ZAKÁZANÁ REKLAMA

Reklamní regulátor zakázal reklamu na SUV. Byla společensky nezodpovědná a nerespektovala životní prostředí

ZAKÁZANÁ REKLAMA
Reklamní regulátor zakázal reklamu na SUV. Byla společensky nezodpovědná a nerespektovala životní prostředí

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Záběry velkého SUV prohánějícího se krajinou jsou společensky nezodpovědné. Alespoň si to myslí britský reklamní regulátor ASA, když zakázal reklamu na Toyotu Hilux z roku 2020. Návrh na zákaz reklamy podala organizace Adfree Cities, která dlouhodobě bojuje proti reklamám ve veřejném prostoru. Toyota k celé záležitosti uvedla, že věří, že diváci jsou zodpovědnými řidiči, kteří ví, jak se na silnicích a v přírodě chovat a uvedla, že část reklamy vznikla počítačovou grafikou a dopad na životní prostředí tak byl minimální. Informuje například The Independent.

Inkriminovaná reklama je z roku 2020 a terénní SUV Toyota Hilux v ní jede po pláních, silnici, přes řeku i rozbahněným terénem. „Jeden ze skutečných divů přírody,“ uvádí hlas v reklamě. Počítačově poté do reklamy Toyota dodala doslova stádo terénních Hiluxů, kteří svižně projíždějí přírodou. ASA kritizovala i fotografii, na které Toyota sjíždí ze silnice do volné přírody. A to je podle britského úřadu pro reklamní standardy (ASA) společensky a enviromentálně nezodpovědné. „Reklamy zobrazovaly jízdu vozidel přes off road prostředí a přírodní ekosystémy, bez jakéhokoliv smyslu a respektu k dopadům takové jízdy na životní prostředí. Ve výsledku, tak byly vytvořené reklamy společensky nezodpovědné,“ uvedl regulátor v odůvodnění zákazu.

Automobilka Toyota již uvedla, že se proti rozhodnutí odvolá. „ Věříme, že žádný zodpovědný divák nevyloží reklamu jako pobídku k tomu, aby jezdil po venkově nezodpovědně s cílem škodit přírodě,“ uvedla společnost v prohlášení. Zároveň upozornila, že je lídrem na trhu s úspornými motory a svoje technologie do elektromotorů dává k dispozici ostatním.

Za šetřením Toyoty stojí organizace Adfree Cities. „Reklamy na SUV zvyšuje poptávku po žroutech paliva, které vysoce znečišťují zastavěné oblasti. A to v době kdy chceme mít bezpečnější a čistší ulice a dostupnou nízkouhlíkovou veřejnou dopravu,“ uvedla Veronica Wignallová, spoluředitelka Adfree Cities. Podobně to podle Wignallové platí pro reklamy na letectví, maso a mléčné výrobky.

Regulátor reagoval na tlak ze Sněmovny Lordů, jejíž členové v rámci prošetřování uplatňování enviromentálních standardů, požadovali více kontrol ze strany regulátora.

 

max