Mediální dům SPM se rozrůstá. Vydavatel Týdeníku Echo kupuje společnost Hrot
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Mediální skupina SPM Media podnikatelů Marka Španěla a Slavomíra Pavlíčka se rozšiřuje – skupina kupuje ekonomický Týdeník Hrot. Ten se zařadí vedle titulů z vydavatelství Echo Media či vedle Radia Prostor. Mediální společnost Hrot, která vydává ýdeník Hrot a provozuje server Tydenikhrot.cz, se podpisem smlouvy promění v nově založenou společnost Hrot Media, jež spadá pod SPM Media. „Budování a personální posílení nového Hrotu povedou Dalibor Balšínek a Tomáš Boček,“ uvádí skupina s tím, že se Hrot stane silným ekonomickým médiem.
Mediální dům SPM Media rozšiřuje své aktivity a 9. října podepsala odkupní smlouvu se společností Hrot, která vydává ekonomický magazín Hrot a provozuje stejnojmenný zpravodajský portál. „Podpisem smlouvy přechází veškerá aktiva spojená s Hrotem do nově založené akciové společnosti Hrot Media, která je součástí skupiny SPM Media,“ oznámila mediální skupina.
Hrot založil a financoval Jan Veverka a součástí redakčního týmu je komentátor Pavel Páral nebo ekonomický analytik Miroslav Zámečník. Cílem časopisu, který vznikl v květnu 2020 a vycházel pod vedením Vadima Fojtíka, je zvýšit zájem o ekonomické a politické dění u širší veřejnosti.
Od roku 2022 vede Týdeník Hrot šéfredaktor Tomáš Jeník. „Nový vydavatel hodlá do Hrotu a jeho serveru investovat a personálně je posílit tak, aby ze značky Hrot vybudoval silné ekonomické médium. Bude se opírat o důvěryhodné byznysové on-line zpravodajství a novou tištěnou podobu Hrotu,“ uvedla společnost SPM v prohlášení.
Nový projekt, nesoucí značku Hrot, bude představen na přelomu letošního roku. „Budování a personální posílení nového Hrotu povedou Dalibor Balšínek a Tomáš Boček, kteří také odpovídají za řízení skupiny SPM Media,“ stojí v prohlášení.
Pod SPM Media spadá vydavatelství Echo Media, které provozuje názorový online-deník Echo24, vydává časopis Týdeník Echo, prémiovou platformu EchoPrime a také je vydavatelem knižních titulů. Mediální dům nově provozuje Radio Prostor, které vysílá od konce srpna na frekvencích bývalého Radia Zet. Do skupiny také spadá blogovací platforma Blogosvět a technologické studio Coolpany.
Mediální skupinu vlastní zakladatelé herního studia Bohemia Interactive a partneři v investiční skupině SPM Marek Španěl a Slavomír Pavlíček. SPM Media sídlí v nově upravených prostorách v Křížové ulici na pražském Smíchově, kde vznikly nové newsroomy, rádiové studio a také zázemí pro tvorbu podcastů.
SPM Media si jako svůj hlavní cíl klade snahu o maximální prostor svobody vyjadřování a její aktivity se řídí základní vizí: „Myslete si, co chcete, a říkejte, co si myslíte.“ Strategii vydavatelství z pozice dozorčí rady řídí Marek Španěl.
„Žijeme v přelomové době a sebevědomá nezávislá média potřebujeme víc než kdy dřív. Chceme přinést nové nápady a pokusit se vytvořit zázemí pro ekonomicky silná média, malá i velká, aby mohla volně šířit informace a názory, ať již jsou jakékoli. Protože pestrost a rozdílnost názorů není slabinou naší společnosti, ale naopak její hlavní silou,“ prohlásil Španěl.