Německé automobilky opouštějí Rusko. Vypínají autům software, zbavují se závodů
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Když Vladimir Putin zahájil loni v únoru svoji invazi Ukrajiny, rozhodly se, stejně jako mnoho jiných západních firem, ruský trh opustit i velké německé automobilky. Důsledky pro tamní zákazníky jsou znatelné již nyní.
Zpočátku automobilky zastavily pouze dodávky nových vozidel do Ruska, avšak postupně se začaly zbavovat i svého majetku v zemi. Letos v květnu například Volkswagen prodal svůj výrobní závod v Kaluze místnímu holdingu za pouhých 125 miliónů eur, tedy hluboko pod cenou jakou měl před začátkem ruské invaze.
Nově začaly německé automobilky Rusům odebírat přístup ke svému softwaru. Ruský prodejce automobilů Mercedes-Benz MB Rus například oznámil, že mu automobilka zablokovala online systém údržby prodaných vozů. Přístup k některým svým IT systémům omezil i Volkswagen. Podle mluvčího automobilky bude Rusko od softwaru kompletně odstřiženo do konce roku. Až se tak stane, nebudou ruští zákazníci mít možnost nechat si svůj vůz „oficiálně“ opravit.
Ruští prodejci automobilů jsou tak nuceni vynakládat velké úsilí, aby splnili své servisní povinnosti vůči svým zákazníkům. Aby obešli nově vzniklá omezení, budou se muset spoléhat na neověřený software a zařízení třetích stran. Jaké důsledky to bude mít pro bezpečnost na ruských silnicích, zůstává otázkou.