FENOMÉN BARBENHEIMER

Do kin jde bizarní spojení atomovky s Barbie. „Za 30 let jsem nic podobného neviděl“

FENOMÉN BARBENHEIMER
Do kin jde bizarní spojení atomovky s Barbie. „Za 30 let jsem nic podobného neviděl“

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Do kin po celém světě vstupuje ve stejný den dvojice snímků, která snad nemůže být odlišnější, přesto je internet a filmoví fanoušci už nadobro spojili dohromady. Na jedné straně „roztomilá“ a růžová Barbie, na druhé straně vážné a ponuré drama režiséra Christophera Nolana o vynálezu atomové bomby Oppenheimer. Z tohoto zvláštního kontrastu vznikl fenomén pojmenovaný Barbenheimer, který míří i do českých kin – mnohá chystají společné projekce a diváci se zase připravují na pětihodinový filmový maraton.

Server Polygon popsal oba filmy jako „extrémní protiklady“, filmový magazín Variety pak tento fenomén označil za „filmovou událost roku“.

Provozovatelé kin se rozhodli využít situace a připravili speciální projekce, během nichž se oba snímky promítají současně a zákazníci si na ně mohou koupit jednotnou vstupenku. Akce se mohou účastnit i čeští filmoví fanoušci, stejná promítání jako v zahraničí totiž chystá třeba kino Aero v Praze nebo hradecký Central.

Podle analytiků jde o poměrně ojedinělou událost „Už 30 let se zabývám sledováním a analýzou kasovních trendů a filmů, a nikdy jsem nic takového neviděl,“ řekl serveru IGN Paul Dergarabedian, vedoucí mediální analytik společnosti Comscore.

„Často se stává, že akční film stojí proti romantickému filmu. Nebo drama s ratingem R a animovaný rodinný film s ratingem PG, které se odehrávají o stejném víkendu. Je to prostě takový zdravý rozum,“ uvádí s tím, že Barbenheimer dosáhl známosti jako máloco podobného.

„Je to dar pro marketingová oddělení, že se kolem těchto filmů vytvořil takový organický virální rozruch,“ uvedl Dergarabedian. „A díky tomu, že se jedná o zvláštní dvojfilm, je to ještě pozoruhodnější. Pravděpodobně máte lidi, kteří nutně ani nejsou filmovými fanoušky nebo filmovými nadšenci, kteří znají data premiér obou těchto filmů,“ upozorňuje.

Internetem současně probíhají debaty o tom, zda nemůže společné uvedení jednomu nebo druhému filmu uškodit z hlediska výdělků, obecně ale převládá názor, že pro diváka je to jen dobře. Zvláštní shodu ocenila i hlavní tvář Nolanova Oppenheimera, herec Cillian Murphy.

„Myslím, že je to skvělé. Já na Barbie půjdu. Už se nemůžu dočkat, až to uvidím,“ řekl Murphy IGN. „Myslím, že je to prostě skvělé pro průmysl i pro diváky, že máme dva úžasné filmy od úžasných tvůrců, které vycházejí ve stejný den. Můžete v kině strávit celý den, co je lepšího než to?“ řekl.

Oba snímky jdou do kin ve čtvrtek, už ve středu je ale někde možné zajít na předpremiéru.

jhr

19. července 2023