Facebook má podle Zuckerberga nový cíl – rozšířenou realitu
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Sociální síť Facebook se hodlá nově zaměřit na technologii známou jako rozšířená realita, což je mix reálného a digitálního života známý třeba z hry pro chytré telefony Pokémon Go. Uvedl to na výroční konferenci pro softwarové vývojáře generální ředitel Facebooku Mark Zuckerberg.
Rozšířená realita zahrnuje zasazení počítačem vytvořených obrazů do okolního reálného světa. Podle Zuckerberga nová aplikace pro mobilní telefony umožní uživatelům vytvořit trojrozměrné scény z jedné dvojrozměrné fotografie nebo postříkat zdi domu barevným digitálním uměním. Pomoci k propagaci této služby má i nedávné přidání fotoaparátu do všech aplikací firmy.
Pro společnost je přesun do rozšířené reality dalším krokem v dlouhodobém vývoji firmy, která původně umožňovala vysokoškolákům prohlížet si vzájemně obrázky. Zvyšuje také tlak na konkurenci, jako Snap, provozovatele aplikace Snapchat, která se označuje za fotografickou firmu.
Facebook uvažuje i o rozšířené realitě pomocí brýlí, žádné další podrobnosti však k tomu Zuckerberg nezveřejnil. Facebook v roce 2014 koupil výrobce brýlí pro virtuální realitu Oculus.
Představitelé firmy také zdůraznili, že technologie rozšířené reality je stále na svém počátku. Jak upozornila viceprezidentka pro platformu a trh Deborah Liuová, cesta do budoucnosti rozšířené reality je zatím hotová pouze z jednoho procenta, napsaly agentury AP a Reuters.