Škoda dodá Třinci do jara deset elektrobusů za 130 milionů Kč
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Firma Škoda Electric dodá společnosti Arriva Morava pro městskou dopravu v Třinci do března příštího roku deset elektrobusů v hodnotě přes 130 milionů korun. Arriva v úterý převzala první autobus na elektrický pohon. Uvedli to zástupci Škody na dnešní tiskové konferenci v rámci veletrhu Czechbus.
Elektrobusy nahradí na páteřních linkách v Třinci dosud využívaná dieselová vozidla. Denní dojezd autobusů bude 110 až 150 kilometrů. „V budoucnu se projekt rozroste o automatickou dobíjecí infrastrukturu přímo na vybraných zastávkách a dojezd a využití vozidel se tak ještě zvýší,“ uvedl obchodní ředitel Škody Radek Svoboda.
Třinec se podle starostky Věry Palkovské potýká se znečišťováním ovzduší i kvůli tomu, že uprostřed města je průmyslový areál Třineckých železáren. Proto se město rozhodlo snižovat ekologickou zátěž mimo jiné ve veřejné dopravě. Krajské autobusové linky již například zajišťují autobusy na stlačený zemní plyn.
Elektrobusy Škoda Perun jezdí například v Hradci Králové nebo Plzni. Jde o třetí generaci dvanáctimetrového vozu využívajícího karoserii Solaris. Jeho maximální rychlost je 80 km/h a noční nabíjení lithium-iontových baterií trvá čtyři až pět hodin.
Městské autobusy na elektrický pohon má v nabídce i další český výrobce SOR. Největší domácí producent Iveco Bus sází na hybridní autobusy a elektrické minibusy.
Škoda Electric s 800 zaměstnanci je největším evropským výrobcem trolejbusů, vozy dodává do 30 zemí. Tržby se pohybují mezi pěti až šesti miliardami Kč. Loni prodala přes 250 trolejbusů, předloni rekordních 298 vozů. Firma dále vyrábí pohony pro různá elektrická vozidla a trakční motory, bateriové elektrobusy a umí také hybridbus a vodíkový autobus.