Škoda dodá do Sao Paula díly vozů MHD za více než 100 milionů Kč
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Plzeňská Škoda Electric dodá do brazilského Sao Paula pohony pro vozy MHD za více než 100 milionů korun. Škodovka se po letech vrací na brazilský trh, kde cítí další potenciál. Bude se podílet na výrobě nových vozů typu monorail, která kombinují výhodné vlastnosti vozů tramvaje a metra, jezdí na speciálních mostních konstrukcích ve výšce nad běžnou městskou infrastrukturou, řekl ČTK mluvčí mateřské Škody Transportation Michal Tobrman.
„Zařízení dodáme finálnímu výrobci vozidel, kterým je společnost Scomi Engineering se sídlem v Malajsii,“ uvedl obchodní ředitel Škody Electric pro Asii Jaromír Hájek. Se společností Scomi Engineering Bhd má plzeňská Škoda od loňského září podepsánu smlouvu o spolupráci na společném vývoji vozidel pro hromadnou dopravu a lehkých kolejových vozidel.
Má Škodě pomoci proniknout do zemí ASEAN (Sdružení národů jihovýchodní Asie), Brazílie a Indie, kde už má Scomi silnou pozici. Partnerství umožňuje oběma firmám nabízet vozy a služby po celém světě. „Potenciál pro další projekty vidíme nejen v Brazílii, ale také v Turecku, Indii, Malajsii nebo Thajsku,“ řekl v pátek Hájek.
Vozy se škodováckou výzbrojí budou určené pro novou linku číslo 17 v Sao Paulu. Škoda dodá motory pro deset pětivozových jednotek monorailu, každá z nich využívá k pohonu deset motorů. „Výhodou monorailů je nezávislost na ostatní městské dopravě. Jezdí zcela bez řidiče a získávají si stále větší oblibu v metropolích, hlavně kvůli vysoké přepravní kapacitě blížící se metru, ale s výrazně nižšími pořizovacími náklady,“ uvedl Hájek.
Škoda Electric je největším evropským výrobcem trolejbusů
Pro monoraily do Sao Paula vyvinula Škoda Electric nový typ hliníkového vysokootáčkového trakčního motoru, mezi jehož přednosti patří zejména vysoká účinnost a nízká hmotnost. Součástí dodávky, která začne příští rok, budou také převodovky.
Scomi Engineering je předním dodavatelem systémů hromadné dopravy. V současnosti se podílí na několika projektech monorailu v Malajsii, Brazílii a Indii; jde například o provoz a údržbu první etapy dráhy v Bombaji. V Brazílii chystá Scomi také stavbu výrobního závodu pro další projekty monorailu a dalších kolejových vozidel.
Škoda Electric s 800 zaměstnanci je největším evropským výrobcem trolejbusů, vozy dodala do 30 zemí. Tržby se pohybují mezi pěti až šesti miliardami Kč. Loni prodala přes 250 trolejbusů, předloni rekordních 298 vozů. Firma dále vyrábí pohony pro různá elektrická vozidla a trakční motory, bateriové elektrobusy a umí také hybridbus a vodíkový autobus.