Uzavřená Národní galerie

Ředitel Národní galerie si vymýšlí, tvrdí bezpečnostní agentura

Uzavřená Národní galerie
Ředitel Národní galerie si vymýšlí, tvrdí bezpečnostní agentura

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Bezpečnostní agentura ABAS IPS Management, která vypověděla smlouvu Národní galerii (NG) v Praze, se ohradila proti tvrzením jejího ředitele Jiřího Fajta, že při její ostraze galerijních budov byla poškozena vystavená díla a ostraha měla fyzické konflikty s návštěvníky. Agentura v pondělí ČTK sdělila, že uvedené výroky ji poškodily, chce se proto proti nim bránit právními kroky a od Fajta požaduje veřejnou omluvu.

Bezpečnostní agentura, která budovy galerie střeží, vypověděla galerii smlouvu v pátek, důvodem podle ní bylo nezaplacení faktur. Za listopad a prosinec NG dluží agentuře přes šest milionů korun. Národní galerie v Praze musela o víkendu kvůli sporu s agenturou zavřít všechny své budovy, znovu otevřít se mají v úterý.

Budova Národní galerie v Praze - Foto: Wikimedia Commons/Petr Brož (Chmee2)/CC BY-SA 3.0

Fajt v neděli v reakci na situaci serveru Lidovky.cz řekl, že zodpovědnost za zavření galerijních budov nese firma ABAS, která bez jakéhokoli varování přerušila komunikaci a jednostranně odstoupila od smlouvy. Problémy s agenturou podle něj byly od začátku jejího fungování v galerijních budovách, zaměstnanci ABAS podle něj hrubě porušovali pracovní povinnosti, což se projevovalo i ve fyzických konfliktech s návštěvníky. „Zaměstnanci místo toho, aby střežili, ve službě spali. V posledních měsících jsme navíc zaznamenali nápadně zvýšenou četnost poškozování děl v našich výstavních sálech,“ uvedl ředitel galerie.

„Se smyšlenými výtkami pana generálního ředitele Jiřího Fajta nesouhlasíme a bezprecedentně poškozují dobré jméno naší společnosti, která vykonává služby pro stovky klientů,“ uvedla v pondělí prokuristka společnosti ABAS Vladimíra Popardowská. Podle ní za dobu platnosti smlouvy došlo k jednomu standardnímu problému, kdy návštěvník opakovaně sahal na exponáty, proto musela ostraha zasáhnout. Popardowská doplnila, že odstoupení od smlouvy s okamžitou splatností kvůli závažnému porušení ze strany NG je přesně popsáno ve smlouvě.

,

27. února 2017