Článek v MfD je estébácky lživý a účelový, brání ČT ředitel Dvořák
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Česká televize se důrazně ohradila proti středečnímu článku v Mladé frontě Dnes (MfD) o tom, že si údajně najala tři PR agentury na vylepšení své pověsti za 12 milionů korun. Generální ředitel ČT Petr Dvořák označil článek za lživý a plný účelového propojování jevů. Uvedl to na středečním zasedání Rady ČT. Mafra na informacích trvá, sdělila za vydavatele Mladé fronty Dnes Silvie Škábová.
Článek v MfD, kterou donedávna vlastnil ministr financí Andrej Babiš (ANO) prostřednictvím své firmy Agrofert, uvádí, že Česká televize uzavřela politicky ožehavou smlouvu s PR agenturami AMI Communications, Bison&Rose a Stance, aby příští čtyři roky vylepšovaly její obraz u veřejnosti. Bison&Rose přitom spoluvlastní Miloš Růžička, který radí ministru vnitra Milanu Chovancovi (ČSSD).
„Článek je snůška pomluv a účelového propojování jevů,“ uvedl Dvořák s tím, že mu to připomíná „estébácké“ postupy z 50. let. Podle něj vychází uzavřené dohody z transparentní veřejné zakázky vypsané už v roce 2015 na základě předtím uzavřené rámcové smlouvy, a nelze je tedy spojovat se současným politickým děním kolem budoucnosti ČT nebo nadcházející volbou generálního ředitele ČT. Volba podle něj padla na dvě největší PR agentury v ČR a agenturu Stance, která patří do první desítky.
Uzavřené smlouvy na čtyři roky zní na maximální částku 9,6 milionu korun, která nemusí být zcela vyčerpána. Agentury také nemají vylepšovat image ČT, jak píše deník, ale pomoci televizi propagovat pořady na internetu, respektive na sociálních sítích, uvedl Dvořák.
Mafra za informacemi otištěnými ve středeční MfD stojí. „Česká televize je veřejnoprávní instituce financovaná z koncesionářských poplatků. Proto by její aktivity měly být transparentní. Nerozumíme tomu, proč to není v zájmu i generálního ředitele. Nervózní reakce a invektivy ze strany Petra Dvořáka jsou nedůstojné. Na informacích, které jsme zveřejnili, trváme,“ uvedla Škábová.
Babiš si na ČT v poslední době několikrát stěžoval kvůli reportážím o jeho nákupu dluhopisů v pořadech 168 hodin a Reportéři ČT.