Kellner se zajímá o Prazdroj. AB InBev eviduje celkem 6 nabídek
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Na Plzeňský Prazdroj a další pivní značky prodávané pivovarem Anheuser-Busch InBev bylo podáno nejméně šest předběžných nabídek. Agentuře Reuters to řekly zdroje obeznámené se situací. Mezi uchazeče podle nich patří například investiční skupina PPF Petra Kellnera či japonský pivovar Asahi. „Spekulace nekomentujeme,“ řekla na dotaz ČTK mluvčí PPF Zuzana Migdalová.
Společnost AB InBev se v loňském roce dohodla na převzetí konkurenta SABMiller. Evropské regulační úřady však transakci podmínily tím, že AB InBev prodá aktivity SABMilleru v České republice, Polsku, Maďarsku, Rumunsku a na Slovensku.
Kromě Plzeňského Prazdroje zahrnují tyto aktivity polské značky Tyskie a Lech, slovenský Topvar, maďarský Dreher a rumunský Ursus. Celková hodnota prodávaných značek se podle dřívějších odhadů pohybuje mezi pěti a sedmi miliardami eur (135 až 189 miliard Kč).
Předběžné nabídky na převzetí značek podle zdrojů Reuters podalo kromě PPF a Asahi také několik konsorcií. Maďarská energetická skupina MOL se například k předložení nabídky spojila s polským výrobcem džusů Maspex Wadowice Group a polskou pojišťovnou PZU.
Americký investiční fond Bain Capital spojil síly s evropským fondem Advent, na společné nabídce se dohodly rovněž fondy KKR a Mid Europa Partners. Další konsorcium pak tvoří švýcarská investiční firma Jacobs Holdings a kanadský penzijní fond PSP Investments, uvedly zdroje Reuters.
AB InBev dokončil převzetí pivovaru SABMiller za 79 miliard liber (2,4 bilionu Kč) minulý měsíc. Upevnil si tak pozici největšího pivovaru na světě. Nová společnost kontroluje zhruba 27 procent světového trhu s pivem.