Nepřehlédnutelný showroom s nábytkem
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Zadání znělo jasně: „Udělejte to levně, ideálně zadarmo,“ vzpomínají architekti Ondřej Chybík a Michal Krištof. V roce 2015 dostali tito mladí brněnští architekti nabídku rychle a levně navrhnout a předělat showroom firmy My Dva, která se zabývá výrobou kancelářského a školního nábytku. Díky silnému nápadu vznikla v Brně-Vinohradech jedinečná stavba, kterou vzhledem k originální fasádě nelze minout bez povšimnutí.
Bývalý autosalon na okraji sídliště, jednopodlažní objekt nevalné estetické kvality, získal novou, snadno zapamatovatelnou tvář tvořenou více než devíti sty černými plastovými sedáky. Abstraktně pojatá fasáda zároveň funguje jako reklamní poutač na firmu samotnou. Jednoduchou úpravou interiéru vznikl také nový flexibilní showroom, ve kterém jsou prezentovány jednotlivé segmenty výroby ve specifických, tematicky laděných prostředích. Vinohrady jsou jedním z posledních sídlišť postavených v Brně v polovině osmdesátých let minulého století.
Samotný autosalon vznikl v devadesátých letech a je součástí linie komerčních budov lemujících čtyřproudovou ulici Žarošickou, které však do území nevnášejí žádnou kvalitu. Původní stav objektu byl technicky i morálně zastaralý a po formální stránce neodpovídal potřebám společnosti. Vzhledem k tomu, že se jednalo o dočasnou investici v režimu pronájmu a že firma již prostory využívala, řešení muselo být levné a rychlé.
Společnost My Dva patří mezi přední tuzemské dodavatele kancelářského a kovového nábytku, zaměřuje se i na návrhy a realizaci interiérů administrativních a vzdělávacích budov, včetně atypických prvků. Volba materiálu, který s vynaložením minimálních finančních prostředků a s maximálním efektem zhodnotí původní objekt, proto logicky směřovala do výroby. Bez větších zásahů do exteriéru je stavba obložena jednotným výrobkem – plastovým sedákem v černé barvě v ceně zhruba 80 korun za kus.
Tím vzniká abstraktní textura, která bez dalších reklamních prvků jasně vypovídá o tom, co se děje uvnitř. „Jedná se o základní formu interiérové židle Vicenza, kterou investor standardně dodává, s tím rozdílem, že jako materiál byl použit černý granulát pro venkovní použití – je tedy odolný proti vlivům počasí, zejména UV záření,“ vysvětlují architekti. Sedáky jsou upevněny na konstrukci z ocelových profilů kotvených na fasádu. V případě mechanického poškození lze konkrétní kus snadno vyměnit, také čištění fasády lze provádět jednoduše. Stačí prý jednou až dvakrát do roka wapkou…