výpadek digitálních služeb

Klienti UniCredit Bank se po třech dnech mohou dostat k účtům

výpadek digitálních služeb
Klienti UniCredit Bank se po třech dnech mohou dostat k účtům

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Klienti čtvrté největší české banky UniCredit Bank se od pondělka potýkali s výpadky služeb. Někteří z nich se nemohli přihlásit do internetového bankovnictví. Jiným se to na několikátý pokus sice podařilo, ale nemohli odesílat platby, projít si historii účtů či zobrazit kreditní karty, informoval server ihned.cz.

Tiskový mluvčí banky Petr Plocek řekl serveru, že se mezi středeční 16. a 17. hodinou podařilo obnovit provoz všech digitálních služeb, které po plánované víkendové odstávce v pondělí zkolabovaly. Klienti banky se nemohli přes internet ani mobilní aplikaci přihlásit ke svým účtům, zobrazit zůstatky ani odesílat peníze.

Služby banky přestaly správně fungovat po plánované víkendové odstávce, jejímž cílem bylo „inovovat interní bankovní systém,“ jak banka uvedla na svém webu. UniCredit Bank před odstávkou klienty informovala, že platby zadané po páteční 15. hodině nebudou provedeny a další převody bude možné realizovat až v pondělí poté, až odstávka v ranních hodinách skončí. Ani pak se ale řadě klientů nepodařilo převést peníze nebo zjistit, zda už jim zaměstnavatel poslal mzdu.

Krátkodobé výpadky internetového bankovnictví čas od času postihnou i další banky. Většinou v momentě, kdy banka přechází na novou verzi bankovnictví. Například klienti Komerční banky nemohli jeden den v dubnu využívat některé digitální služby. Samotná UniCredit bank řešila podle ihned.cz rozsáhlý výpadek internetového bankovnictví již v srpnu 2012. Výpadky, které trvají déle než jeden den, však nejsou časté.

UniCredit Bank na českém trhu začala působit v listopadu 2007. Česká pobočka vznikla spojením finančního ústavu HVB Bank a Živnostenské banky.

, , voš

11. října 2017