komentář Leoše Rouska

Asahi a hlavolam Prazdroj

komentář Leoše Rouska
Asahi a hlavolam Prazdroj

Úspěch prodeje i sebelepšího piva stojí a padá s dobrou distribuční sítí. V případě Prazdroje, který je na rozdíl od ostatních značek nabízených SABMillerem žádaný po celé Evropě i jinde, je třeba distribuce nadnárodní.

Japonský pivovar Asahi, který letos v dubnu od SABMilleru koupil holandský pivovar Grolsch a italský Peroni, posílil svou evropskou distribuci. Ostatní zájemci o Prazdroj (včetně Petra Kellnera s Pavlem Tykačem či dalšího japonského pivovaru Sapporo) jsou v nevýhodě. Evropská distribuce jim chybí.

Buď Asahi koupí Prazdroj od Jihoafričanů rovnou, nebo zariskuje, že bez prodejní sítě si noví majitelé vylámou zuby a Prazdroj by pak mohl být k mání levněji. Když to nováčkům v sektoru vyjde, cena českého klenotu ještě stoupne.

 

Diskuze

Komentáře jsou přístupné pouze pro předplatitele. Budou publikovány pod Vaší emailovou adresou, případně pod Vaším jménem, které lze vyplnit místo emailu. Záleží nám na kultivovanosti diskuze, proto nechceme anonymní příspěvky.

18. listopadu 2016