Krok zpět. Nový iPad od Apple je levnější, ale těžší a tlustší
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Společnost Apple, která se pro část lidí stala kdysi kultovní značkou pro mobilní telefony a tablety, uvedla tento týden na trh zcela nový iPad. Pokud však někdo čekal technickou revoluci, musí být zklamán. Nový iPad totiž v řadě ohledů zaostává za starým, který nesl označení iPad Air 2.
Vlastnosti zcela nového iPadu jsou horší už na první pohled. Má silnější tělo, je těžší a chybí mu také některé zajímavé vlastnosti jeho předchůdců. Chybí mu laminovaný displej a antireflexní vrstva, což mnozí nadšenci do moderních technologií považují za velký krok zpět.
Ve svých vnitřnostech má horší variantu čipu současné generace, který najdeme i v iPhonu 6. Je o chlup výkonnější než procesor z iPadu Air 2, který mezitím zmizel z katalogů na stránkách společnosti Apple, přestože se v mnoha obchodech nadále prodává.
Technici z YouTube kanálu iFixIt po rozebrání nového tabletu od Apple zjistili, že vesměs jde o lehce předělaný iPad Air první generace z roku 2013, jen s novějším procesorem. Vnitřní prostor přístroje je co do rozměrů a provedení téměř identický, včetně nalepeného předního panelu, který ztěžuje opravy. Za všemi mínusy, které nový iPad přináší, stojí nejspíše méně nákladná výroba přístroje.
V případě doporučené ceny ovšem výrobci překvapili – vzhledem ke zmíněným kompromisům stojí nový iPad o tisíc korun méně než jeho předchůdce. Zařazení nového iPadu do seznamu produktů se překvapivě událo v naprosté tichosti a bez doprovodné tiskové konference, která bývá pro Apple v obdobných situacích typická.
Technici se na sociálních sítích shodují, že nulová inovace je jeden z hlavních důvodů, proč se uvedení iPadu obešlo bez velkolepých fanfár. Podle nich jde jen o reakci Applu na zpomalující se tabletový trh, který zasáhl i jejich řadu mobilních zařízení.