"Nezištná" pomoc

Grossův muž zdarma radí ANO. Jeho agentura získává milionové zakázky

"Nezištná" pomoc
Grossův muž zdarma radí ANO. Jeho agentura získává milionové zakázky

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Miroslav Forman byl vlivným lobbistou, poradcem a „vstupní branou“ k bývalému premiérovi Stanislavu Grossovi. Přestože ho za to nikdo neplatí, nyní radí na ministerstvu dopravy, které ovládá hnutí ANO. PR agentura EMC, jehož spolumajitelem je právě Forman, přitom v posledních letech získala podle serveru iDnes.cz několik výhodných zakázek z oblasti dopravy.

„Se svým angažmá na ministerstvu dopravy se nikde nechlubím, žádné vizitky ministerstva nemám,“ řekl Miroslav Forman, spolumajitel PR firmy EMC, pro iDnes.cz. Odmítá, že by jeho kontakty a vazby na ministerstvu dopravy jakkoli ovlivnily získávání veřejných zakázek.

Forman konkrétně radí náměstkovi ministra Dana Ťoka Milanu Ferancovi, který má blízko k předsedovi poslaneckého klubu ANO Jaroslavu Faltýnkovi. Ten říká, že hnutí nemá s EMC uzavřenou žádnou smlouvu a za její služby nic neplatí. Poslancům přitom nepomáhá jen Forman, ale i další lidé z agentury EMC.

Faltýnek podle iDnes.cz odmítá, že by „nezištná“ pomoc agentury měla něco společného s udělováním státních zakázek. Od roku 2014 přitom podle serveru iDnes.cz získala agentura EMC několik zakázek z oblasti dopravy – například od Českých drah, ČD Cargo, ČD-telematika, Správa železniční dopravní cesty, Ředitelství silnic a dálnic a pražského dopravního podniku.

Ilustrační foto - Shutterstock

Ve vedení u dvou z těchto firem přitom působí sám náměstek Milan Feranec. Za vytváření komunikačních strategií si EMC obvykle účtuje sta tisíce až miliony korun. Například Ředitelství silnic a dálnic si zadalo minulý rok návrh komunikační strategie při stavbě pražského okruhu a agentuře za něj zaplatila 1,8 milionu korun. Pražský dopravní podnik zase vyplácí EMC každý měsíc 145 tisíc korun za PR služby.

, ly

10. července 2017