Officepunk
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Aiči D3A byl střemhlavý bombardovací letoun japonského císařského námořního letectva, který se proslavil v roce 1941 a 1942 zejména při útoku na Pearl Harbor. D3A je také pražská architektonická kancelář, za kterou stojí Stanislav Fiala, Tomáš Prouza a Jaroslav Zima. Tato výrazná trojice patří ke generaci, která do praxe nastoupila střemhlav, bezprostředně po revoluci, a získala tak mimořádně brzy možnost samostatně navrhovat i realizovat vlastní projekty.
D3A výrazně ovlivnili podobu současné české architektury svým experimentováním a neortodoxními přístupy ke stavění. Na současné podobě Prahy se podepsali přestavbou industriálního Smíchova. Záběr jejich práce je velmi široký: od urbanismu a rozsáhlých městských celků přes rodinné domy a interiéry až po scénografii a produktový design. S budovou MUZO v Praze-Strašnicích v roce 2001 postoupili dokonce mezi finalisty Evropské ceny za současnou architekturu Mies van der Rohe Award.
Před dvěma lety byly dle jejich návrhu dokončeny punkové kanceláře Socialbakers, mladé expandující firmy zabývající marketingovou analýzou a on-line monitoringem sociálních sítí. Kanceláře jsou ve 3. a 4. podlaží budovy Forum Karlín z dílny věhlasného architekta Ricarda Bofilla. Hned u vstupu je zřejmé, že jde o kanceláře zcela odlišné od celkového korporátního prostředí budovy. Namísto dvojitých podlah a podvěsného podhledu je tu broušený beton a přiznané instalace.
Klasický dispoziční pětitrakt nahradila jakási vnitřní „ulice“ s relaxačními zónami, která propojuje jednotlivá oddělení po obvodu. Jejich vymezení je naznačeno buňkami jednacích místností v barvách příslušných sociálních sítí a námořními kontejnery, ve kterých jsou schované kuchyňky, servery a odpočinkové prostory. Řešení je výslednicí snahy o nekonformní prostředí a pečlivě zvažovaných investic z cílového rozpočtu.
Dvě podlaží spojené novým otvorem se schodištěm nabízí 300 pracovních míst se zázemím pro mezinárodní tým společnosti. Přirozeným centrem je kavárna na pódiu za recepcí. V návrhu je podprahově obsaženo téma komunikace, zosobněné jednak námořními kontejnery, které architekti nazývají „surovými autentickými artefakty světových moří“, a rovněž v konceptuálních dílech výtvarnice Petry Skořepové.
Nábytek a vybavení jsou kombinací pečlivého výběru bazarových židlí i perských koberců a autorského nábytku D3A z barevných jeklů a přepravek.