O2 a Apple na stejné vlně digitálních plateb
Šéfové českého O2 a amerického Applu se tento týden myšlenkově propojili. Tomáš Budník i Tim Cook znají význam a cenu originálního obsahu.
Budník vidí konflikt mezi online reklamou a vstupenkou za platební bránu, kde inzeráty ideálně vůbec nejsou. Nicméně rozvoj digitální O2 TV jde ruku v ruce s placeným obsahem. To firma logicky ukázala loni soudní obranou vysílacích práv pro Ligu mistrů. V Česku je výhradně drží O2 pro svou TV.
Cook sice varoval, že v tomto kvartále firma asi vykáže první pokles tržeb od roku 2003. Nicméně vůbec poprvé firma uvedla, kolik utržila z prodeje aplikací, hudby či filmů na svých přístrojích. Za posledních 90 dní to bylo 5,5 mld. USD, o 15 % víc než o rok dříve. Placený obsah dál potáhne Apple i O2.