Facebook bojuje s fake news, upozorní uživatele na jeho šíření
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Sociální síť Facebook má nový nástroj v boji proti fake news. Nyní své uživatele upozorňuje, když chtějí na svých účtech zveřejnit fake news. Zakladatel a prezident Facebooku Mark Zuckerberg svůj záměr bojovat s fake news vyjádřil již dříve poté, co byl Facebook kritizován za to, jak lehce se na něm dá fake news šířit. Informuje o tom britský The Telegraph.
Je to možné díky tomu, že Facebook spolupracuje s nezávislými agenturami, které vkládané odkazy kontrolují. Jedná se o tiskovou agenturou Associated Press a Snopes.com, což je „hlídací pes“ - web odhalující fake news. V praxi to vypadá tak, že se uživatelům Facebooku při vkládání podezřelého odkazu má objevit okénko se zprávou, že je odkaz podle zmíněných agentur fake news. Jeho šíření ovšem neblokuje, odkaz jde i nadále zveřejňovat.
Toto okénko na svém Twitteru zveřejnil například americký novinář John Ourand: „Válka mezi Facebookem a fake news začíná vyskakovacími okénky, které šiřitele upozorní na špatné informace.“
Facebook‘s war on fake news starts with a pop up window for re-posters of bad info. pic.twitter.com/qpPXZjLL3u
— John Ourand (@Ourand_SBJ) 19. března 2017
Okénka se zatím nezobrazují všem uživatelům. Zatím jen několik uživatelů upozornilo, že se jim tyto okénka ukázaly. Nástroj je totiž zatím funkční jen v některých oblastech.
Jako fake news se označují například úmyslně nepravdivé zprávy, které jsou šířeny různými médii. V posledních letech fake news začínají ovlivňovat politiku. Facebook takto reaguje na americké volby, které mohly být silně ovlivněny právě dezinformační kampaní – podle serveru Buzzfeed byly hoaxy virálnější než ověřené zprávy od seriózních médií.