Dopravní peklo. Prahu ovládl na silnicích chaos a hodinové zácpy
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
V Praze je od začátku léta dopravní kolaps. Kvůli opravám různých silnic a mostů jsou k vidění několikahodinové kolony a zácpy. Ty se nevyhýbají ani nadzemní hromadné dopravě. Začátek července magistrát vždy využíval k rekonstrukcím a opravám komunikací. Množství uzavírek však překvapilo všechny řidiče. I ty, kteří se snažili objet hlavní město po části dálničního okruhu. Práce na silnicích však nekončí a čeká se na další uzavírky. Řidiče tak musí počítat s dalšími hodinami, které stráví v kolonách.
Kolabující doprava a kolony aut, tramvají a autobusů. Tak se dá lehce shrnout pražská doprava, která řidičům komplikuje život od začátku prázdnin. Praha se uchýlila k rozsáhlým rekonstrukcím a opravám silnic a mostů, které ovšem zablokovaly celé město. Od 1. července se tak opravuje desítka hlavních tahů, které není možné opravovat během roku. Stav těchto vozovek je navíc na hraně své životnosti. To je případ Wilsonovy ulice, křižovatky Bulhar nebo opravy na Jiráskově mostu.
Právě situace na Jiráskově mostu byla nejvíce kritická v pondělí 9. července. V centru Prahy se provoz zablokoval a kvůli nehodám museli řidiči stát. „Dopravních nehod byla celá řada. Řidiči se je snažili objíždět, vjížděli na koleje a tím pádem blokovali tramvaje. Podobná situace byla u Jiráskova mostu, kde řidiči, jak vjížděli na poslední chvíli do křižovatek, tak komplikovali dopravu pro tramvaje,“ řekla k situaci mluvčí Technické správy komunikací Barbora Lišková.
Komplikace ale zdaleka nekončí. Od 24. července až do konce října se plánuje údržba silnice K Barrandovu, která je spojnicím mezi Barrandovským mostem a Pražským okruhem. Barrandovský most je nejzatíženější silnicí v Praze, kdy na ní projede za den přes 140 tisíc aut. Na konci července se také bude opravovat rampa Barrandovského mostu.
Magistrát dopravní kolaps zaskočil a o dva týdny odložil oproti plánu opravu Koněvovy ulice. Ta začne 27. července a kvůli dopravě bude jeden pruh uzavřen. Dříve se totiž počítalo s celkovou uzavírkou. Na Žižkově je situace zkomplikovaná už od začátku opravy Husitské ulice, která potrvá do listopadu. V březnu způsobila na celé Praze 3 dopravní kolaps, na který primátorka Adriana Krnáčová necitlivě zareagovala, že jsou „Pražané zpovykaní“.
Oprava D1 u Prahy
Problémy v dopravě také může způsobit začátek opravy jízdního pásu na dálnici D1 u Říčan mezi 12. a 16. kilometrem. Tam budou dělníci rekonstruovat povrch vozovky až do srpna. „Opravy se neobejdou bez dopravního opatření v místě, které zaručí dostatečný a bezpečný prostor pro provedení prací a bezpečnost pracovníků. Proto bychom chtěli požádat všechny řidiče o dodržování stanovených rychlostí,“ řekl mluvčí stavební firmy Eurovia CS Iveta Štočková.
Rekonstrukce bude rozdělena do dvou etap. Od čtvrtka do 4. srpna bude v části dálnice na Prahu doprava vedena v režimu dva plus dva s oddělením protisměrných jízdních pruhů pomocí dočasného svodidla. V jízdním pásu na Brno se bude jezdit v odstavném pruhu.
V druhé etapě od 5. do 31. srpna se bude v části dálnice na Prahu dále jezdit v režimu dva plus dva, ale v druhém pásu na Brno bude průjezdný rychlý jízdní pruh. V tomto termínu bude také uzavřena pravá strana exitu 15 Všechromy, tedy sjezd ve směru od Prahy a nájezd ve směru na Brno. Objížďka povede po D1 s otočením na exitu 12 Modletice a exitu 21 Mirošovice.
Omezení tramvají
Technická správa komunikací (TSK) se snaží urychlit opravy pražských silnic. Některé úseky se TSK povedlo urychlit až o šest dní. Komplikace ale netrápí pouze řidiče aut. Městská hromadná doprava je uzavírkami také poznamenaná. Tramvaje například nemohou do Vinohradské ulice, která je pro ně obousměrně uzavřena do září. MHD má navíc kvůli prázdninovému provozu prodloužené intervaly. V původních plánech se počítalo s celkovou rekonstrukcí Vinohradské ulice. Od té se upustilo a přednost dostala jen výměna kolejí.
Kvůli neutěšené dopravní situaci v centru sáhl Dopravní podnik k neobvyklému kroku. Automobilům ustoupila tramvajová linka 2, která neobsluhuje nejdůležitější zastávky v centru města. Dopravní podnik se tak rozhodl z důvodu plynulosti dopravy.
V období rekonstrukcí a uzavírek došlo i k průzkumným pracem na mostě Legií. Odborníci během toho zjistili, že je nutná oprava. Samotné průzkumné práce omezí dopravu až v září a listopadu, samotná oprava se ale odehraje až za několik let.