Ztráta značky Gillette

Pomsta za „toxickou maskulinitu“? Firma vlastnící Gillette je ve ztrátě 121 mld. korun

Ztráta značky Gillette
Pomsta za „toxickou maskulinitu“? Firma vlastnící Gillette je ve ztrátě 121 mld. korun

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Největší světový výrobce spotřebního zboží, americká společnost Procter & Gamble, se ve čtvrtém čtvrtletí svého finančního roku propadl do ztráty 5,24 miliardy USD (120,7 miliardy Kč). O rok dříve měl čistý zisk 1,89 miliardy USD. Důvodem je odpis hodnoty značky Gillette, uvedla firma, která v České republice vlastní podnik Rakona. Server Summit News spekuluje o tom, že by za propadem společnosti mohla stát také kampaň značky Gillette ze začátku roku 2019, která ukazovala muže v nelichotivém světle.

Značka Gillette se ve videoklipu vymezila proti domácímu násilí, sexuálnímu obtěžování a dalším aspektům „toxického mužství“. Reklama reagující na kampaň #Metoo však u části mužů vzbudila nevoli.

Řada mužských diskutujících pod videem i na sociálních sítích označila reklamu za urážející a generalizující, někteří uživatelé dokonce vyzvali ostatní k bojkotu produktů Gillette. „Prodáváte holicí strojky a taháte do nich ještě politiku? Od vás už si nic nekoupím,“ zlobí se jeden z diskutujících pod videem. „Nejsme žádní násilníci a mlátičky, umíme se chovat,“ oponuje hlavnímu poselství jiný uživatel.

„Důvodem ztráty jsou odpisy, muži se také méně často holí,“ tvrdí společnost

Holicí strojky, gely a pěny Gillette patří mezi nejvíce mezinárodně distribuované produkty P&G. Firma ale ve čtvrtletí zaúčtovala odpis hodnoty značky v objemu osmi miliard USD. Důvodem byl hlavně vývoj směnných kurzů, růst konkurence za poslední tři roky a pokles trhu s holicími strojky a žiletkami. Spotřebitelé na rozvinutých trzích se totiž méně často holí.

Čisté tržby v divizi péče o vzhled, která zahrnuje i značku Gillette, klesly v celkem 11 z posledních 12 čtvrtletí. Finanční ředitel Jon Moeller také upozornil, že hodnota značky Gillette byla stanovena už v roce 2005. Od té doby do této oblasti vstoupili noví, levnější konkurenti a chování spotřebitelů se změnilo.

P&G působí v 70 zemích světa včetně České republiky. V roce 1991 firma koupila závod Rakona v Rakovníku, který patří mezi největší továrny koncernu Procter & Gamble ve střední a východní Evropě. Vyrábějí se tam prací prášky, aviváže nebo mycí a čistící prostředky.

 

, vdr

3. srpna 2019